Gå til innhold

Dr. Gro Nylander

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 6 uker. Jeg gikk opp ganske mye når jeg var gravid, og har nå begynt den møysammelige kampen mot å få kiloene av igjen.

Jeg spiser ca.1100-1200 kcal pr.dag + minst 3 sorter frukt/grønt. Jeg drikker mye vann og te i tillegg.

Det jeg lurer på er, kan jeg få mindre melk av dette, eller i verste fall miste den !?

På forhånd takk !

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5616-dr-gro-nylander/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre Marikken.

En forskergruppe som har forsket på ammende mödre og ernäring mener at vekttap på 1-2 kg antagelig ikke vil påvirke melkemengden hos de mödre som er overvektige. De mener at dietter som er ca 1500kcal/dag ikke vil påvirke melkemengden. Fortsatt er det ikke gode nok studier på dette.På tross av dette anbefales det ikke å gå på dieter som er mindre enn 1800 kcal. Det koster deg ca 940 kcal å produsere en liter morsmelk.

Anbefaling for en ammende kvinne er å ikke gå på diet som er mindre enn 1800 kcal, variert ksthold med frukt og grönnsaker og eventuelt ta Calsium og multivitamintabletter.

Etter hvert som barnet blir eldre og du ammer mindre kan du gå på en lavere diet.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du råde deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5616-dr-gro-nylander/#findComment-30209
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...