Gå til innhold

barn med fysiske handikap


eikebladet

Anbefalte innlegg

Jeg er i startfasen av adopsjonsprosessen og har fått anbefalt Kina. Jeg har sagt ja til å vurdere et barn med mindre fysiske handikap vel vitende om at selve avgjørelsen tar jeg først etter at jeg har fått tilsendt medisinske opplysninger om det aktuelle barnet. Det jeg lurer på er hva slags type handikap det kan være snakk om, og hvor gode opplysninger man får på forhånd? Hvor stor er risikoen for at barnet har et større handikap enn det man har fått informasjon om?

Er det noen som har noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann- og velkommen hit :-)

De jeg har truffet som har adoptert barn med helseproblemer har fått barn med leppe/ganespalte og barn med klumpfot. Altså små fysiske handikap som fint kan opereres i Norge- men som i giverlandene er mere problematisk. Tror ikke at barn med slike ting som vi er redd for:-sånn som hiv og kreft- blir adoptert bort. Det er klart at men KAN få seg en overraskelse i etterkant både de som godtar barn med helseproblem og de som ikke gjør det. Det er jo likt med dem som føder barna sine selv. Man har jo ingen full garanti for noe.

Lykke til i prosessen. Hilsen en annen Kinasøker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann- og velkommen hit :-)

De jeg har truffet som har adoptert barn med helseproblemer har fått barn med leppe/ganespalte og barn med klumpfot. Altså små fysiske handikap som fint kan opereres i Norge- men som i giverlandene er mere problematisk. Tror ikke at barn med slike ting som vi er redd for:-sånn som hiv og kreft- blir adoptert bort. Det er klart at men KAN få seg en overraskelse i etterkant både de som godtar barn med helseproblem og de som ikke gjør det. Det er jo likt med dem som føder barna sine selv. Man har jo ingen full garanti for noe.

Lykke til i prosessen. Hilsen en annen Kinasøker

Hei og takk for svaret!

Jeg har også hørt at det ofte dreier seg om leppe/ganespalte eller klumpfot. Men i tillegg har jeg fra andre hold hørt at leppe/ganespalte (de mest alvorlige tilfellene) kan være en indikasjon på hjerneskade. Men som du sier, - i likhet med folk som får egenfødte barn har man ingen garanti!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinamamma

Hei!

Vi har adoptert to jenter fra Kina og har begge gangene vært i den gruppen som _skulle_ ha barn med et helseproblem.

Første jenta vår var(er) helt frisk på alle måter og neste hadde en magebrokk på helsepapirene som aldri noen fant. Så lykke til med et HERLIG og sansynligvis bestemt og aktivt kinabarn!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...