Gå til innhold

Gaveforslag. Noen ideer??


perumamma

Anbefalte innlegg

I disse ventetider må en finne noe å beskjeftige seg med, noe som til tider ikke er like lett :-))

I reiseinformasjonen står det at det er lurt å ha med 3-4 gaver på hentereisen. Så hva kjøper man egentlig??? Det bør verken være for stort eller for tungt. Og i tillegg noe man synes er hyggelig å gi bort (til noen en ikke vet hvem er)!!!!! Ikke lett, nei.

Kan noen mer erfarne, kreative sjeler her inne på forumet dele sine vellykkede gaveinnkjøp med meg.

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krabben

...eg lurer på fleire andre ting - korleis ligg de an i løypa? Når vart de godkjende i Peru, når håpar de å få tildeling?

Me var godkjende etter nyttår, og håpar å få reisa til Peru til jul, og er sjølvsagt veldig nysgjerrige på alle andre Peru-adoptantar. Send meg gjerne ein e-post på [email protected].

Lukke til med gåvekjøp og ventetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eg lurer på fleire andre ting - korleis ligg de an i løypa? Når vart de godkjende i Peru, når håpar de å få tildeling?

Me var godkjende etter nyttår, og håpar å få reisa til Peru til jul, og er sjølvsagt veldig nysgjerrige på alle andre Peru-adoptantar. Send meg gjerne ein e-post på [email protected].

Lukke til med gåvekjøp og ventetid!

Hei krabben!

Vi ble godkjent 22.juni i fjor. Dvs at vi har ventet i 11mnd og 1 uke nå, fra vi fikk godkjennelsen. Med andre ord nærmer det seg veldig. Det sies jo at en får tildeling innen 1 år :-)))))

De siste månedene har vært lange. Vi trodde nok at det skulle gå raskere enn det det har gjort. Det er 2 1/2 år siden vi begynte adopsjonsprossessen. Men nå bare gleder vi oss til telefonen kommer.

Håper at dere får tildeling før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på handletur i dag og kjøpt inn noen gaver (vi reiser til Kina neste fredag). Vi kjøpte en jakkenål i sølv med viking-motiv (Snorre-serien), en Norges-kalender for 2003 samt puslespill, pekebøker og fargeblyanter til barnehjemmet. På Gardermoen kjøper vi i tillegg noen gode kremer/sminkesett og konjakk. Så det skulle være litt for en hver smak ...

Lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt å tenke på gaver - selv om det er en stund til ennå.

men jeg synes det var vel flott å gi konjakk.

selv tenker jeg på t-skje med norge eller andre suvenirer fra Norge,

men blir litt i tvil nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei perumamma!

Gaveforslag ja, det er ikke bare lett... Jeg bare tenkte jeg skulle nevne noe som ble sagt fra AF da vi skulle til Peru.... Tenk hvor vannvittig mange Norges-souvenirer våre kontaktpersoner ol. får etterhvert som de er med på mange adopsjoner. Det er nesten så jeg tenker - stakkar dem...

Vi valgte derfor ikke å kjøpe noe som helst av sånne ting. Vi kjøpte andre ting vi visste de ville "bruke opp" - som klær, vin, konfekt, parfyme ol. (Vi kjøpte det faktisk i Peru, etter å ha blitt litt kjent med dem... - funnet ut hva de likte/ikke likte ol.) Det så nå ut til å falle i smak.

Det er selvsagt annerledes med gaver til barnehjemmet ol. Der er nok "bruksting" mest velkomment.

Lykke til - vi følger dere spent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViTo-Tre

Hei Perumamma....

Tror godt jeg vet hvordan dere har det nå med ventingen....

Ang. gaver så kjøpte vi Hardangerbestikk til "barnehjemstantene", norsk melkesjokolade til fellesen på hjemmet og pennesett til bestyreren. Ellers hadde vi med småting som ballonger og såpebobler til ungene på hjemmet + klær selvfølgelig.

Til AF sine representanter i Peru kjøpte også vi inn på taxfree'en...dvs. bodylotion og pennesett.

Dersom det er annet du lurer på kan du godt maile meg på [email protected]

Krysser fingrene for at telefonen kommer snart,snart, snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...