Gå til innhold

alder


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

vi skal adoptere fra korea og vi har så lyst til å handle litt klær og andre småting. Jeg mener at vi kan kjøpe klær i størrelse 6 mnd, men er det helt feil? Blir det adoptert barn som er 1- 2 år fra korea ? Det er jo denne aldersgruppen vi er godkjent for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig å høre at dere skal adoptere fra Korea. Vi fikk for 3 uker siden hjem sjarmtrollet vårt fra Korea. Da var han 4 mnd. Vi var også usikre på kjøp av klær. Derfor kjøpte vi litt tøy i str. 74. Det er altfor stort. Han bruker noe i 62 og en del i 68. Vi var heldige fordi vi arvet en del klær fra nevøen vår.

Det er jo litt usikkert angående alderen på barna nå. Er de 4 mnd. eller er de 6 mnd. Har ikke hørt om barn eldre enn 1 år fra Korea. De er stort sett i alderen 4-6 mnd. En liten anbefaling er å kjøpe litt for stort. Det er bedre å brette opp bukser og gensere enn å ha det for lite. Vi ventet med å kjøpe klær til vi fikk tildeling, men jeg vet det er vanskelig å la være før det...

Lykke til i prosessen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymus

Koselig å høre at dere skal adoptere fra Korea. Vi fikk for 3 uker siden hjem sjarmtrollet vårt fra Korea. Da var han 4 mnd. Vi var også usikre på kjøp av klær. Derfor kjøpte vi litt tøy i str. 74. Det er altfor stort. Han bruker noe i 62 og en del i 68. Vi var heldige fordi vi arvet en del klær fra nevøen vår.

Det er jo litt usikkert angående alderen på barna nå. Er de 4 mnd. eller er de 6 mnd. Har ikke hørt om barn eldre enn 1 år fra Korea. De er stort sett i alderen 4-6 mnd. En liten anbefaling er å kjøpe litt for stort. Det er bedre å brette opp bukser og gensere enn å ha det for lite. Vi ventet med å kjøpe klær til vi fikk tildeling, men jeg vet det er vanskelig å la være før det...

Lykke til i prosessen!

Vent med å kjøp klær til dere får tildeling er mitt råd!

Dere får sannsynligvis en baby på rundt et halvt år, de fleste barna fra Korea er i den alderen når de kommer hjem.

Likevel KAN barnet være eldre. Vårt gull fra Korea var 1 år ved hjemkomst. Man kan heller handle litt til barnerommet eller annet utstyr som flasker, smekker, leker og hvorfor ikke den flotte adopsjonsboka som man får kjøpt fra en dame i Bergen (dere andre. hjelp meg med e-post adressen til henne!).

Lykke til i en spennende (og lang) ventetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...