Gå til innhold

Nå er jeg så glad


Hugmee

Anbefalte innlegg

I dag morres hadde vi møte med VB. De mente at valget vårt med å adoptere fra Thailand var lurt og kunne anbefale det for oss i vår situasjon.

Det ble til at vi snakket en del om adopsjon generellt og vår situasjon - hva vi må forberede oss på.

Etter møtet var vi ute og spiste lunsj sammen også gikk vi i en bokhandel og kjøpte bøker om adopsjon og en nydelig skrivebok hvor vi vil skrive litt om prosessen. En bok jeg selvførgelig håper at barnet vår en dag kan få overta.

Tilbake på jobb ringte jeg barnevernet og de fortalte at nå var det litt ventetid pga sommerferien, men vi kunne regne med hjemmebesøk i agust/september og fra første hjemmebesøk mente hun de ville bruke ca 1 mnd på å gjøre ferdig sosialrapporten.

Det vil med andre ord si at om vi er virkelig heldige kan kanskje søknaden være ferdig behandlet hos suak før jul *håper*

Dette er mye raskere enn vi hadde turt og håpe på.

Helgen skal vi bruke til å fylle ut søknader og ta bilder til disse - og til å lese bøkene vi kjøpte i dag.

Jeg føler nå at jeg svever noen cm over bakken. Selvførgelig måtte jeg fortelle dette på jobben og alla ble så glade på våre vegne, jeg ble helt rørt.

Vi venter litt med å fortelle at vi faktisk har startet til familien vår fordi det blir fort en del mas og press. De maser allaerde nok om et barnebarn.

Men du som jeg ser frem til å fortelle dem at de skal bli besteforeldre... Og kanskje er det ikke så langt frem i tid som jeg hittil har trodd.

Nå skal jeg ned å innvie skriveboken ...

Er det forresten andre som har erfaring med å skrive en slik dagbok? Det var VB som anbefalte det og jeg likte ideen velig godt.

Hilsen en meget lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

koreamamma1365380166

Jeg er så lykkelig på deres vegne! Lykke til videre, før dere aner (etter noe dere føler som en evighet av venting, men likevel føles det som om det er før enn man aner) får dere holde et sprell levende nydelig barn i armene deres og DA - da vet man at det var jo AKKURAT DETTE BARNET som var ment for vår familie!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at ting KAN gå raskt i det offentlige!!!! For vår det brukte sosialkontoret 364 dg.!!!!!!!!! altså 1 år. Det er ganske utrolig------ vi kunne ha sittet her idag med et lite nurk, men den gang ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med valg av land. Er det ikke deilig å endelig ha bestemt seg?! Vi syns prossessen har vært veldig fin må alle måter, og selvfølgelig har det vært slitsomt til tider med all ventingen. Veldig mye spenning er det og. Thailand er et fantastisk land.

Vi venter på å få hente vår lille thai prins. og gleder oss enormt til det. Vår prossess har tatt mye kortere tid en antatt.

Gleder meg til å følge deg videre.

Det begynner å bli noen "fra Thailand" her nå og det er kjempflott.

Ønsker du kontakt mail meg gjerne på [email protected].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er glad, jeg! At alle brikkene begynner å falle på plass og at dere snart er skikkelig igang med adopsjonsprosessen er jo nok til å slippe jubelen løs!!!

Ang. det å skrive dagbok, så har jeg selv gjort det gjennom begge våre prosesser og anbefaler det varmt. Det er så mange tanker som dukker opp underveis som senere kan få en viktig betydning. Selv har jeg opplevd å drømme datteren vår noen mnd. før vi fikk tildelingen, noe som gav frysninger på ryggen å lese om i ettertid...

Dagbøkene fylles også med innhold på hentereisene og etterat barna er kommet hjem... Mye av dette er stoff som de sikkert vil ha glede av å lese når de selv er voksne, for ikke og snakke om nytteverdien det vil ha som underlagsmateriale til mors konfirmasjonstaler engagn i fremtiden;-)

Ønsker dere lykke til videre med prosessen og dagbokskrivingen!!!

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne gratulere med oppstarten av prosessen og valget av land. Har hørt av mange som allerede har fått hentet hjem barna sine at Thailand er et fint land å adoptere fra - barna har oftest hatt gode og stabile fosterhjem - og det nødvendige oppholdet der er kort og forutsigbart. Skjønner godt at du er glad - og første del av prosessen deres høres også god og oversiktlig ut. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...