Gå til innhold

Private barnhjem i Colombia - igjen


Gjest Aagot

Anbefalte innlegg

Gjest Aagot

Hei,

Jeg har lest innleggene til snø og dere andre ang. vedtaket fra SUAK om å stoppe adopsjon fra de private barnehjemmene i Colombia. Og føler meg bare så sliten og fortvila. Nå er det sent på ettermiddagen og alle kontorer er stengt. Jeg har vært inne og lest på AFs sider også og prøver å forstå hva dette innebærer. Betyr dette at vi som er godkjent i SUAK og som står i kø for å komme inn på venteliste på et av de private barnehjemmene, ikke vil få lov å adoptere derfra allikevel? Er det slik at man må få barn i løpet av 2002, og for oss som er for langt bak i køen til at vi rekker fram, så er det stopp?

Beklager hvis jeg virker litt sakte, men jeg vil bare vite om jeg har forstått det riktig!

Jeg føler at jeg ikke orker flere tilbakeslag nå. Etter mange års barnløshet og 6 mislykka IVF-forsøk søkte vi om adopsjon, meldte oss inn i InorAdopt og ble godkjent for adopsjon fra Bulgaria. Etter flere måneders ventetid viste det seg imidlertid at SUAK ikke hadde gitt InorAdopt tillatelse til å adoptere fra Bulgaria ennå, og vi ble anbefalt å bytte land. Vi byttet over til Colombia i januar, og har siden stått i kø. Nå ser det altså ut til at vi kanskje må bytte igjen. Kjenner at DET greier jeg ikke! Colombia har blitt vårt land nå, og jeg tror nok at vi evt. heller går over til ICBF.

Dette ble langt og veldig sutrete, beklager, jeg bare håper noen kan svare meg ang. om jeg har oppfattet saken riktig. Kanskje noen som er i samme situasjon som oss har snakket med Adopsjonsforum og hørt hva de anbefaler oss å gjøre nå?

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det gjelder også oss som stod i køen for å få lov til å sende papirene til barnehjemmet. Det kommer brev til dere i posten fra AF. Vi fikk vårt i dag.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg :-))

Jeg kan bare forestille meg hvordan du har det nå. Føler virkelig med deg. Men - når det er sagt så er ikke ICBF noe dårlig alternativ. Vi hentet verdens skjønneste gutt i juli i fjor - han er adoptert via ICBF. Vi har bare lovord å si om ICBF og Adopsjonsforum sitt kontor i Bogotà. Vil du høre mer om vår opplevelse av ICBF, så si ifra - da kan vi mailes/ringes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er sutrete i det hele tatt. Klart man blir sliten og motløs av den ene motbakken etter den andre... og dere har jo hatt endel av dem.

Hvis jeg som "ikke Colombiasøker" har forstått det riktig, går det mye raskere i ICBF å få tildeling, er det ikke slik? Da kan det hende barnet deres kommer like fort, om ikke fortere hjem enn etter lang ventetid på den andre listen.

Det er ihvertfal _en_ positiv ting å ta med seg synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som de andre også sier så er det stopp for oss som er på ventelisten for å komme inn som søkere til de private barnehjemmene. Vi er også på den listen og har ventet siden desember, så vi er nokså oppgitte nå. Vi fikk brev om dette i posten i dag. Det er suak som ikke har gitt AF lengre formidlingstillatelse enn ut dette året. AF har anket, men sier at en slik anke erfaringsmessig tar tid. De kan ikke si noe som helst om hvor lang tid, etter hva jeg forsto. AF ber oss vurdere om vi ønsker å bytte til icbf, eller evt. et annet land. Eller så kan vi fortsatt stå på ventelista, men det blir i uvisshet om hvor lang tid det kan ta, eller og hva svaret til slutt blir.

Ja, dette var en skikkelig nedtur for oss også. Vi har vært veldig innstilte på et av de private barnehjemmene, og føler at det ikke er lett å bare bytte.

Hvis du vil kan du maile meg på [email protected]

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære, Aagot,

Fortstår så alt for godt at du er frustrert... Men, jeg tror ikke du behøver å vurdere å måtte bytte land igjen. ICBF er jo et (godt) alternativ, og som thaimor sier; er ikke ventetiden kortere der?

Du har imidlertid måttet ta mange nok valg og omgjøringer nå. Dumt dette skjer, men kanskje vil prosessen gå raskere nå!

Ønsker deg av hjerte, alle gode ting... (det vet du!)

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...