Gjest tidligere elev på begge skoler og søster Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg får ikke til å svare på innlegget ditt lenger nede, så jeg prøver her. Jeg er i dag ferdig med skolen, og skal begynne å studere. Jeg begynte på offentlig skole, men flyttet etter hver over til Steinerskolen (ufrivillig). Litt senere ble det bestemt at også lillebroren min (som har konsentrasjonsvansker og læreproblemer) også skulle flyttes til Steinerskolen. Jeg merket fort på Steinerskolen, som du sier "kie", at det ikke var rom for folk som var annerledes. Jeg følte meg veldig utenfor, og ble frøset ut av de andre elevene. Da jeg skulle begynne på ungdomsskolen, begynte jeg i offentlig igjen, og de tre årene hadde jeg det utrolig bra. Lillebroren min går i dag fortsatt på Steinerskolen, selv om vi bare har dårlige erfaringer derfra. Han blir tatt ut av omtrent alle timene for å få spesialundervisning, men lærer absolutt ingenting. De behandler ham som en barnehageunge selv om han er 15. På møter for å diskutere skolegangen hans har det bare blitt snakket dritt om ham, og de er ikke interesserte i å høre på verken PPT eller leger. Hadde det ikke vært for at han ikke ville det selv, hadde han blitt flyttet til offentlig straks. Det bør også nevnes at lærere på Steinerskolen ofte er lite kompetente. Kan de et språk, blir de ansatt som språklærer selv om de ikke har studert pedagogikk. Klasserforstanderen min var kun utdannet snekker. Jeg har bare dårlige erfaringer med Steinerskolen, og anbefaler offentlig skole på det sterkeste. Jeg oppdaget fort at de behandler såkalte "problembarn" der på en helt annen måte, og lærere og andre har kompetanse til å jobbe i skolen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56728-til-kie-fra-steinerskole-til-offentlig-skole/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Takk for svar :-) Det er nå avgjort; siste skoledag på steinerskolen blir siste skoledag før sommerferien. PPT hadde forresten vært i klassen til storebror (som var henvist fordi læreren var _så_ sikker på at han har dysleksi og mye mer). PPT reagerte på mye! Bl.a. henvendte lærer seg negativt til han 7 ganger i løpet av 30 minutter og ingenting ble sagt da han fikk til noe. PPT ble rett og slett overrasket over å se gutten også. Han stemte liksom ikke med den "smørbrødlista" med problemer de hadde fått servert fra skolen, som de sa. Synes det er veldig rart at de "markedsfører" så ivrig med at det liksom er plass lit enkeltindividet og at hvert barn får ivaretatt sine unike egenskaper når de er sånn. Tror kanskje det offentlige er bedre på disse områdene. *krysser fingrene* Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56728-til-kie-fra-steinerskole-til-offentlig-skole/#findComment-242951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Steinerskolen er fin for dem som er annerledes på _akkurat_ den riktige måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56728-til-kie-fra-steinerskole-til-offentlig-skole/#findComment-242968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.