Gå til innhold

Hvis du kunne valgt en nasjonalitet/kultur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aha ...

Trodde jeg hadde fortalt at jeg utvandret en gang på 1900-tallet?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

17

• favn

13

• Lillelurven

3

• Bassisten

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Dessverre. Dokumentar eller spillefilm (sikkert ikke)?

Visstnok en av tidenes beste i sin sjanger. Zulukrigene var visst en brutal del av Stobritannias kolonihistorie i Afrika. Zulukrigerne var utholdende, smarte, raske og morderiske.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Trodde jeg hadde fortalt at jeg utvandret en gang på 1900-tallet?

Hva het han som fikk deg til det ?

Skrevet

Visstnok en av tidenes beste i sin sjanger. Zulukrigene var visst en brutal del av Stobritannias kolonihistorie i Afrika. Zulukrigerne var utholdende, smarte, raske og morderiske.

Fine greier :)

Men var det dokumentar, sa du?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Fine greier :)

Men var det dokumentar, sa du?

Både og. Action så det holder visst.

Skrevet

Hva het han som fikk deg til det ?

'Han' het noe sånt som 'nugiddæikkjeåtrøidehærresmåborgerliehollelængeråsedesammetrynanflereganga, æmåbort!!'

Skrevet

Både og. Action så det holder visst.

'Zulu' altså? Det er notert. Finnes den på VHD, tror du?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

'Han' het noe sånt som 'nugiddæikkjeåtrøidehærresmåborgerliehollelængeråsedesammetrynanflereganga, æmåbort!!'

Akurat som mora mi. Som hu sier: jeg ble evakuert bort, og det var ikke bare krigen jeg rømte fra...

Skrevet

Akurat som mora mi. Som hu sier: jeg ble evakuert bort, og det var ikke bare krigen jeg rømte fra...

Fra nord?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Fra nord?

Jepp :) Helt nord. Har 100 slektninger der. Kan ikke dra dit. Jeg ville måtte drikke 5 liter kaffe, spise et utall kaker og tre middager pr dag. Llivshistorien min Måtte jeg ta opp på bånd, for de ville likevel torturere den ut av meg et utall ganger. Gjestfrie er de :-)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Fra nord?

Gifte meg bort ville de også gjort. Jeg er for ung til det.

Skrevet

Vel, jeg er både fransk og norsk, og synes i grunnen det er to flotte nasjonaliteter og kulturer, så jeg ville ikke vært noe annet.

Skrevet

Jepp :) Helt nord. Har 100 slektninger der. Kan ikke dra dit. Jeg ville måtte drikke 5 liter kaffe, spise et utall kaker og tre middager pr dag. Llivshistorien min Måtte jeg ta opp på bånd, for de ville likevel torturere den ut av meg et utall ganger. Gjestfrie er de :-)

Nå er det min tur til å si Aha... Du fortalte om aner, men jeg trodde det var i sørlige regioner.

Ja, pass deg for kaffen oppi der, ingenting for normale mager. Tror du ikke de klunker litt i en nyfødt stakkar og? Et heftig folk i et heftig land.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Nå er det min tur til å si Aha... Du fortalte om aner, men jeg trodde det var i sørlige regioner.

Ja, pass deg for kaffen oppi der, ingenting for normale mager. Tror du ikke de klunker litt i en nyfødt stakkar og? Et heftig folk i et heftig land.

Gubben er fra Mjøsa's bredder og litt oppover der.

Skrevet

Gubben er fra Mjøsa's bredder og litt oppover der.

Og hvordan står det til med ham, sånn ellers?

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Og hvordan står det til med ham, sånn ellers?

epost evt.

Gjest nilsh
Skrevet

Om jeg ikke var norsk, ville jeg vært østeriker.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Oldefaren min var sjøsame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...