Gå til innhold

Noen andre førstiser som...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HKH Mette Marit

Oppgavene var elendige!

Nå skrev jeg 5 sider, men fremdeles... Det var de verste stil-/artikkeloppgavene jeg har fått på noen eksamen eller tentamen.

Hvilke oppgaver fikk dere? Jeg skal ha engelskeksamen på onsdag..... hjelp..... får sikkert drittoppgaver jeg også! Hva handlet oppgavene deres om??

Gjest jippiii

Hvilke oppgaver fikk dere? Jeg skal ha engelskeksamen på onsdag..... hjelp..... får sikkert drittoppgaver jeg også! Hva handlet oppgavene deres om??

Vi fikk en todelt oppgave, en obligatorisk der man måtte besvare på én bestemt oppgave og en valgfri der man hadde valget mellom fire ulike. Til den første oppgaven hørte det til et vedlegg der en mann fortalte om sine erfaringer med å lære engelsk. I oppgaven skulle man sammenligne hans erfaringer med sine egne. I oppgave to kunne man velge mellom følgende oppgaver

1) "Er den engelsken man lærer på skolen lik den virkelige engelsken" (eller noe sånt)

2) Her fulgte det med et vedlegg med en del statistikk over hvor mange i verden som snakker engelsk. Utifra disse opplysningene og opplysningene i det første vedlegget skulle man skrive en artikkel med hovedvekt på hvorfor man bør lære engelsk.

3) Skriv en historie der gode og/eller dårlige engelsk-kunnskaper spiller en viktig rolle.

4)Skriv en tekst der du legger vekt på i hvilke sammenhenger gode engelskkunnskaper er viktig (reise, forretninger +++)

Alle disse oppgavene er jo så å si helt like og dessuten umulige å skrive interessante og kreative tekster om. Dere får sannsynligvis ikke de samme oppgavene. Hvilken klasse går du i?

HKH Mette Marit

Vi fikk en todelt oppgave, en obligatorisk der man måtte besvare på én bestemt oppgave og en valgfri der man hadde valget mellom fire ulike. Til den første oppgaven hørte det til et vedlegg der en mann fortalte om sine erfaringer med å lære engelsk. I oppgaven skulle man sammenligne hans erfaringer med sine egne. I oppgave to kunne man velge mellom følgende oppgaver

1) "Er den engelsken man lærer på skolen lik den virkelige engelsken" (eller noe sånt)

2) Her fulgte det med et vedlegg med en del statistikk over hvor mange i verden som snakker engelsk. Utifra disse opplysningene og opplysningene i det første vedlegget skulle man skrive en artikkel med hovedvekt på hvorfor man bør lære engelsk.

3) Skriv en historie der gode og/eller dårlige engelsk-kunnskaper spiller en viktig rolle.

4)Skriv en tekst der du legger vekt på i hvilke sammenhenger gode engelskkunnskaper er viktig (reise, forretninger +++)

Alle disse oppgavene er jo så å si helt like og dessuten umulige å skrive interessante og kreative tekster om. Dere får sannsynligvis ikke de samme oppgavene. Hvilken klasse går du i?

Ojoj, dette var jo spennende..... *gjesp* Superteit at de ikke kan lage oppgaver med variasjon, for her er det jo lett å blande mange av oppgavene! Spesiellt nr. 2 og 4! (Også nr 3) Huff og huff for en fantasi de som lager oppgavene har!

Nei, jeg får garantert ikke samme oppgave, men det er greit å vite hva DERE fikk på eksamen. Jeg går dessuten i andre da, så det blir nok noe helt annet. Men greit å vite, takk for at du tok deg tid til å svare jippiii!! Og håper det gikk bra med deg på eksamen :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...