Gjest Kanskje, kanskje ikke? Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei Er det noen av dere som er enslige - eller kjenner dere noen enslige som adopterer/forsøker å bli godkjent? Jeg hører vanligvis til på sidene for ufrivillig barnløshet og planlegger nytt IVF-forsøk til høsten. Men så har jeg etter hvert blitt usikker på hvor mye framtid forholdet til min samboer har. Kanskje er dette usikkerhet som gir seg - men det kan også bety at vi skiller lag. Dersom vi skiller lag lurer jeg på mulighetene for å adoptere alene. Er det noen som vet hvor vanskelig det er å bli godkjent som aleneadoptivforelder? Hilsen en som akkurat nå vil være anonym. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ty77 Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei. jeg vet at det er flere som har blitt godkjent som enslige. Det kan nok begrense seg mtp valg av land for mange land krever at man er gift men Kina bl.a adopterer bort til enslige.... Så har du ok økonomi, et ok sted og bo, ok jobb og ellers plettfri vandelsattest skulle vel alt ligge til rette for at du skal kunne adoptere. Lykke til med valget. PS. Hvorfor ikke gå for adopsjon med en gang??? Eller vil ikke din samboer dette??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanskje, kanskje ikke? Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei. jeg vet at det er flere som har blitt godkjent som enslige. Det kan nok begrense seg mtp valg av land for mange land krever at man er gift men Kina bl.a adopterer bort til enslige.... Så har du ok økonomi, et ok sted og bo, ok jobb og ellers plettfri vandelsattest skulle vel alt ligge til rette for at du skal kunne adoptere. Lykke til med valget. PS. Hvorfor ikke gå for adopsjon med en gang??? Eller vil ikke din samboer dette??? Takk for svar Når vi ikke går for adopsjon med en gang er en årsak at vi hadde bestemt oss for å forsøke ett ivf-forsøk til. En annen årsak akkurat nå er jo at når jeg er usikker på framtida til forholdet er det jo ikke akkurat tida for å gifte seg og søke adopsjon sammen... Vi får se hvordan ting føles i løpet av sommeren. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Jeg er enslig søker, som enda ikke vet om jeg blir godkjent. Situasjonen ang enslige søkere er slett ikke god for øyeblikket. Pga restriksjoner på søknader til Kina, og få muligheter i andre land, så kan ikke adopsjonsforeningene love noe for nye søkere slik situasjonen er akkurat nå. Nye søkere kan registrere seg, men blir liggende på "vent", og dopsjonsforeningen tar ikke på seg å formidle adopsjon før de vet at det er gjennomførbart. Hvor lang tid dette vil ta kan de ikke gi noe pekepinn på for øyeblikket. Man kan heller ikke søke om forhåndsgodkjenning i SUAK før en adopsjonsforening har tatt på seg å formidle adopsjonen. (Brevet fra adopsjonsforeningen som bekrefter at de påtar seg adopsjonen skal være vedlagt søknaden når den sendes SUAK) Jeg var "heldig" og kom med i prosessen før de strengere reglene trådte i kraft, så adopsjonsforeningen har allerede påtatt seg å formidle adopsjone fra Kina for meg hvis jeg blir godkjent. Enda haldiger var de som fikk papirene sine avgårde før de nye reglene trådte i kraft, for de blir ikke berørt av dette. Verst er det for nye enslige søkere da situasjonen kan betraktes som en form for "inntaksstopp" Jeg vet dette er dårlige nyheter , men det er jo slik det er for øyeblikket. Men det er jo ikke sikkert det blir aktuelt for deg med adopsjon heller. Hvis det blir aktuelt vil jeg råde deg til å ta direkte kontakt med adopsjonsforeningene for å høre hvilke sjanser du har..... Det kan jo ha bedret seg noe inen den tid...... Lykke til uansett hva du velger...... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eikebladet Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Hei! Jeg er enslig adoptant, - startet prosessen i januar og venter nå på sosialrapporten. Fordi jeg valgt InorAdopt som hadde få enslige i kø, har jeg mot alle odds fått tildelt land (Kina) og kan fortsette prosessen! Som "brilleslangen" sa er situasjonen vanskelig for tiden, men den er altså ikke håpløs. Situasjonen endrer seg dessuten hele tiden, så innen det kanskje er aktuelt for deg, kan mye være annerledes. Jeg vet bl.a. at det sendes en del søknader til "nye" land for tiden, dvs. land der man ikke tidligere har prøvd med enslige søkere, og forhåpentligvis får man napp hos ett eller flere av disse. Hvis du vil vite mer om enslige og adopsjon, foreslår jeg at du går inn på sidene til Enestående Adoptanters Forening (EAF). Der får du forhåpentligvis svar på det meste av det du lurer på. Lykke til videre uansett hva du bestemmer deg for! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shakti Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Som "brilleslangen" sier er det ikke så lett for enslige for tiden, men det kan endre seg. AF prøver ut mange nye land for enslige nå, men tar bare et begrenset antall til hvert land inntil de ser hvordan det går. Ellers er kriteriene som for andre søkere + et godt nettverk som består av begge kjønn og spesielle ressurser i forhold til barn. Man må ikke være rik, men ha en sikker , stabil og "normal" inntekt. Det bør nok også være en viss stabilitet i ensligheten, så jeg tror ikke du skal sette i gang med det samme dersom du bryter med din samboer. Det er noe med å komme over ting først. Jeg er selv enslig og har adoptert en liten datter. Det er fantastisk, og absolutt å anbefale. Men tenk deg nøye om. Det er krevende og det må du være forberedt på, og absolutt ikke føle som noe offer. Jeg har vært heldig å fått et friskt og velfungerende barn. Noen får barn med relasjonsskader eller andre skader som man ikke vet om på adopsjonstidspunktet. Det er slitsomt, spesielt når man er alene. Så ta det med i beregningen. Det bør forresten alle som vil adoptere gjøre. Mange par er dårligere forberedt enn enslige. Det har jeg sett flere eksempler på i min jobb - dessverre. Og mange blir enslige i en sånn situasjon. Det er tross alt mye verre enn å ha planlagt å være alene. Foreldreforberedende kurs burde være pålagt for alle adoptivforeldre ! Lykke til uansett hva du velger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Takk for svar Når vi ikke går for adopsjon med en gang er en årsak at vi hadde bestemt oss for å forsøke ett ivf-forsøk til. En annen årsak akkurat nå er jo at når jeg er usikker på framtida til forholdet er det jo ikke akkurat tida for å gifte seg og søke adopsjon sammen... Vi får se hvordan ting føles i løpet av sommeren. Er det noen fremtid i å sette barn til verden i det hele tatt hvis det har seg slik at du ikke ønsker å fortsette samlivet med samboeren din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kanskje, kanskje ikke Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Er det noen fremtid i å sette barn til verden i det hele tatt hvis det har seg slik at du ikke ønsker å fortsette samlivet med samboeren din? hei du anonyme Jeg vet ikke utgangen på tankene mine om samlivet vårt akkurat nå. Det er meget mulig at alt ordner seg - og da blir det IVF til høsten. Hvis det ikke ordner seg blir det heller ikke IVF. Da vil jeg også være enslig - og kanskje kommer jeg da til å søke adopsjon etter hvert. Mange usikkerheter her - og sånn er jo livet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56961-enslige-adoptivforeldre/#findComment-238880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.