kakao Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har lest om dette på nettet, og funnet ut at det må være det jeg lider av. Bekymrer meg over alle ting. Liten selvtillitt, (tror ingen liker meg, heller ikke mine nærmeste som barn osv.) fokuserer mye på negative ting. Redd ofr å bli skuffet og avvist. Takler dette dårlig. Finner nesten bare glede ved samvær med barnebarn (som jeg heldigvis får passe ofte) De reiser snart på 14 dagers sydentur, hvordan skal jeg holde ut det! Bekymrer meg allerede for det. Muskelspenninger og depresjoner følger med. Holder snart ikke ut med meg sjøl lenger. Bruker Zoloft. Hjelper vel en del, men ikke nok. Er det noen behandling som kan hjelpe for dette, før jeg blir helt gal. Hva med tankefeltterapi, noen som har erfaring med det? Takknemlig for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57094-generalisert-angstlidelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Hei Har slitt med angst i 20 år, og har forsøkt mye, deriblant TFT. Det hjalp ikke meg, men utelukker ikke at det kan hjelpe deg. Trua er ofte veldig avgjørende, ikke sant? Alt er vært et forsøk når man sliter. Men har du noen gang satt deg ned og tenkt på hvor mye av det du bekymrer deg for som faktisk har skjedd. Jeg tror du finner i svaret at det er forsvinnende lite. Ikke ødelegg livet ditt med dette. Du kan imidlertid få god hjelp av kognitiv terapi, fordi disse bekymringene ofte er en veldig fastgrodd vane. Kognitiv terapi lærer deg å tenke annerledes og mer rasjonelt. Det tar tid - men det virker. Jeg får hjelp hos psykolog til dette og nå etter et år merker jeg at tankemønsteret mitt begynner å endre seg. Ikke på alt, man bygget som kjent ikke Rom på en dag. Men jeg overraskes stadig av at jeg gir litt mer F..... Unnskyld uttrykket. Jeg håper noe kan hjelpe deg, men det hviler i sluttenden mest på deg selv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57094-generalisert-angstlidelse/#findComment-268505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.