Gå til innhold

Øker antidepressiver aldringen?

Anbefalte innlegg

Er det sant at antidepressiver øker aldringen? Og i så tilfelle; På hvilken måte?Jeg har omsider gått med på å ta medisiner (selv om jeg er i mot det konseptet...), men så leste jeg nylig at dette vil øke aldringen. Da ble jeg naturligvis enda mer skeptisk! Dersom det nå er slik at jeg plutselig en dag vil våkne opp gammel og grå, full med rynker, så vet jeg at jeg vil slutte og ta de med en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57389-%C3%B8ker-antidepressiver-aldringen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i all verden har du hørt det? Det er en bivirkning jeg hverken har hørt eller lest om. Hvorfor skulle AD påvirke aldringsprosessen? Kan du fortelle litt mer om dette? Eler så vil jeg si at jeg er glad for at jeg kan få medisiner i tillegg til samtaleterapi slik at hverdagen blir litt lettere.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det har jeg aldri hørt om.

Vi gjerne ha kilden eller linken om du har den

Derimot har jeg et inntrykk av at lange og alvorlige depresjoner kan få folk til å se eldre ut. Også etter at depresjonen er over.

Det har jeg aldri hørt om.

Vi gjerne ha kilden eller linken om du har den

Derimot har jeg et inntrykk av at lange og alvorlige depresjoner kan få folk til å se eldre ut. Også etter at depresjonen er over.

Tusen takk for svar. Siden jeg aldri har tatt medisiner for noe som helst før, er jeg naturlig skeptisk, og som følge av det har jeg lest absolutt alt jeg har kommet over om "lykkepiller". Det var kanskje ikke så veldig lurt??!!!! Det har i bunn og grunn ikke gjort meg noe klokere...bare enda mer forvirret.

Denne påstanden her kom jeg over på Dagbladets nettsider

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/12/03/231138.html

Fine1365379966

Tusen takk for svar. Siden jeg aldri har tatt medisiner for noe som helst før, er jeg naturlig skeptisk, og som følge av det har jeg lest absolutt alt jeg har kommet over om "lykkepiller". Det var kanskje ikke så veldig lurt??!!!! Det har i bunn og grunn ikke gjort meg noe klokere...bare enda mer forvirret.

Denne påstanden her kom jeg over på Dagbladets nettsider

http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/12/03/231138.html

Dette er en av NHDs favorittforfattere :-)

Du kan bruke søkfunksjonen, så ser du det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...