Gå til innhold

har jeg BPD?

Anbefalte innlegg

Gjest gølli

Jeg går ofte i en ubehagelig sinnstilstand jeg ikke orker være i, så jeg har alltid trang til å overspise,rispe meg,drikke,eller ruse meg på sovepiller. Om jeg ikke gjør en av delene, så tenker jeg på dem. Jeg har begynt å legge på meg pga av spisingen, men heller det enn å stå imot. Bruker veldig mye penger på mat og klær. Sløser. Itillegg har jeg en konstant irritabilitet i meg, så jeg orker nesten ikke andre mennersker, er veldig sur og irritabel i telefonen eller når jeg må snakke med folk! Inni meg har jeg trang til å være nesten i trassalderen. Selv om jeg er 20 år.

Enten er det dette, eller så har jeg humørsvingninger: er glad så plutselig blir jeg lei og forbanna, om jeg føler meg oversett.

I tillegg er jeg ex-bulemiker. Gjennom nesten hele barndommen stjal jeg penger. Det gikk til mat og klær. Klær for jeg måtte være fin, for jeg eier bare selvtillitt om jeg ser bra ut i speilet. Jeg må alltid se meg i et speil for å vite om jeg skal føle meg bra eller dårlig. Og mat fordi jeg kjedet meg.

Har jeg det jævlig, og i tillegg opplever stress, så knuser jeg glass og hiver ting rundt. Enten det er folk der eller ikke. Jeg føler så sterkt at jeg forsvarer det fullstendig. Det ville vært umenneskelig av meg å ikke pælme ting ut av verandaen når jeg har det sånn.

En gang opplevde jeg at masse paraniode tanker raste rundt i hodet mitt, og jeg hadde angstanfall.

Synes ikke jeg har noen personlighet i det hele tatt, den blir formet etter hvem jeg er sammen med. På skolen: I klassen kunne jeg være sjenert og ikke si noen ting og være asosial, mens med andre var jeg pratsom,glad,hyper. Selvbildet mitt forandrer seg hele tiden, jeg føler meg nesten ikke som noe menneske, jeg kunne like så godt ha vært en morder. Fordi en dag var jeg så sint og hadde det så jævlig inni meg at jeg bare tenkte "jeg skal drepe folk, jeg skal stikke kniver i dem blabla"

Med folk skal det ikke mye til før jeg sier at jeg aldri vil snakke med dem mer, om de sier noe som sårer meg. Så etterpå kan jeg være glad i dem og elske dem masse.

Har jeg BPD?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57398-har-jeg-bpd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er mange reservasjoner mot å stille diagnose på nettet.

Likevel tør jeg å si at det er meget stor sannsynlighet for at svaret på ditt spørsmål er: Ja.

Uansett BPD eller ikke, så har du så mange emosjonelle problemer at du trenger kvalifisert behandling over lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57398-har-jeg-bpd/#findComment-243821
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...