Gjest bible Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Hjelpe meg, dette går ikke i lengden. Knøttet (på 3 uker) krever mat hver 2 time hele natten og hver 2-3 time på dagen. Han virker helt hysterisk sulten etter 2 timer, så jeg kan ikke bare gi han smukken heller. I dag tidlig våknet jeg (etter 1/2 time søvn ) med dundrende hodepine. Da var kl 07 og storesøster på 1 1/2 år startet dagen.... Hva skal jeg gjøre, jeg sliter meg helt ut.... Jeg ammer han i sengen på natten slik at jeg skal få mest søvn, men dette er jo tortur.... Har prøvd å gi han litt erstatning på kvelden før jeg legger meg, da holder han i tre timer !! Men dette er vel ikke så lurt ? Skal det fortsette slik blir han flaskebarn snart... Gode råd mottas med stor takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5748-hver-2-time-natten-lang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Noen gode råd til deg har jeg dessverre ikke. Bare medfølelse :-). Dattera mi var likeens da hun var så liten. Hun ville heller ikke ta flaska, så jeg trodde jeg skulle bli gaaaal! Det var pupp, og pupp, og pupp...til alle døgnets tider. Jeg også lot henne ligge ved siden av meg i senga om natta, for da hadde hun jo puppen lett tilgjengelig da, og jeg slapp å løpe frem og tilbake mellom sengene. Labbetussa mi holdt på sånn i 3-4 mnd faktisk. Men jeg tror de fleste "roer seg" før det går så lang tid altså. Du får bare la husarbeid være husarbeid, og prøve å få deg søvn de gangene barnet ditt sover på dagtid. Søvn er man jo bare nødt til å ha, ellers går det på helsa løs. Trøsteklem fra meg. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5748-hver-2-time-natten-lang/#findComment-30340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 4. oktober 2000 Del Skrevet 4. oktober 2000 Kjäre bible. Dette hörtes forferdelig slitsomt ut. Går han bra opp i vekt slik at du vet at han får nok mat? Vet du hvordan vektökningen er da er det litt lettere å kanskje forstå hvorfor han krever deg så ofte. Er det mat eller kontakt?? Suger han effektivt ved brystet? Om ikke så stimuler ham mest mulig inni hender, under fötter eller på bakhode slik at han suger effektivt når han skal spise. Hvorfor vi ikke anbefaler tilegg er fordi det er viktig å först se om det er noe du kan gjöre med situasjonen. Löse problemet. Når man starter med tilegg så blir det ofte mer og mer. Jeg syns det er viktig at du ser på hele din situasjon. Du har et annet lite barn. Hjelper ikke de forslagene jeg har skrevet så kan det väre aktuelt å gi tillegg noen kvelden slik at du fått tatt deg inn og deretter pröver hvordan det går. Står det mellom å slutte å amme og å gi tilegg en gang om kvelden så er det selvfölgelig best å gi det slik at ammingen fortsetter. Det viktigste er at du er klar over at det er en risiko for at han foretrekker flasken. Du kan også pröve å gi det på kopp. Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/5748-hver-2-time-natten-lang/#findComment-30363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.