Gå til innhold

antibiotika / ammepause?

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har hatt tre penicillinkurar på tre månader, og det verkar ikkje som om lillegutt har hatt ubehag av dei anna enn at han har fått laus mage.

Men den siste kuren verka ikkje på basilluskane mine, og eg har no fått Trimetoprim-Sulfa.

Lillegut har vore veldig uroleg og grinete i natt og i dag, og eg lurer på om han kan ha ubehag av antibiotikaen? Bør eg ta ei pause i amminga mens eg tar kuren? Kor lang tid tar det før medisinen er ute av mjølka slik at eg kan gi bryst igjen?

Mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5773-antibiotika-ammepause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre Zarine. Du bör diskutere dette med legen din i forhold til dose, hvor lenge du skal gå på medisinene og barnets alder. Fullammer du? Noen barn kan få ubehag i magen av medikamenter så selv om medikamentet ikke er farlig for barnet så bör det vurderes i forhold til hvordan barnet reagerer.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5773-antibiotika-ammepause/#findComment-30767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...