Gå til innhold

13 mnd. passeres i dag !! (langt)

Anbefalte innlegg

hei alle sammen,

i dag er det altså 13 mnd. siden søknaden vår ble sendt til Kina med DHL. Synes faktisk at ventetiden har gått relativt fort, om enn litt saktere nå mot slutten.

Det gleder mitt hjerte stort at kina-tildelingene har begynt å strømme på, selv om det foreløpig ser ut til at det bare er AF som har fått sine *grrrmf*. Irriterer meg litt at VB får senere enn AF.

I slutten av mai hadde jeg tre milepæler jeg ventet på - og i dag er alle tre oppfylt (ny måned, kinatildelinger til aprilgruppa og 13 mnd. lagt bak oss). Håpet mitt framover er at vi slipper å markere 14 mnd. lagt bak oss - at tildelingen vår kommer før 7. juli.....det hadde vært noe det *smiler*.

Ellers hadde jeg jo bursdag den 5. juni - den dagen kinatildelingene kom til AF-søkerne. 33 år ung! Da jeg fylte 32 var jeg overbevist om at jeg kom til å bli mamma før jeg ble 33 - men så feil kan man jo ta *ler*.

Kommer i alle fall til å huske hvilken dag Melis, nojo og ban fikke sine etterlengtede døtre :o))

Ellers har vi hentet senga til vårt lille kina-gull. Den har min pappa ligget i for 60 år siden. Han har ingen husk om den var brukt til barn før ham, men gammel og erverdig er den. Skal pusse den ned og evt. male den. På jakt etter ting og tang i mitt barndomshjem fant jeg oså en to-delt rosa hjemmestrikket drakt (kort skjørt + genser) som jeg hadde brukt som lita - den var bare kjempesøt. Regner med at vårt lille kina-gull blir ei jente, og da skal den komme til heder og verdighet igjen!!

Vaksinene har vi også gjort unna. Vi valgte å ikke ta hep. B (ser at flere har gjort sammen vurdering som oss på dette område) - totalt betalte vi bare kr. 1160,- for oss begge for difteri/tetanus, polio og hep. A. Jeg syns det var veldig billig i forhold til en del av de prisene som har blitt opplyst om her på DOL.

Håper at dere som er mine 'gode, gamle venner' ikke forlater DOL nå som dere har fått tildeling. Det er nå jeg virkelig trenger dere - som muntrasjonsråd i den siste harde ventetiden.

Forøvrig er det andre enn benie (AF) og meg som har DTC-dato i mai her på DOL??Det hadde vært artig å fått en liten oversikt, så jeg vet hvem jeg kan støtte meg på og beklage meg til hvis ventetiden blir å trekke ut *ler*

Benytter også anledningen til å GRATULERE nok en gang med tildelingene som har kommet de siste dagene.

P.S. I dag drar noen vi kjenner her fra byen til Kina for å hente sitt lille kina-gull. Ikke fritt for at jeg har tenkt mye på dem de siste dagene.

Nei, nå får det være nok for denne gangen!

Bamseklem fra neste-par-ut

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57809-13-mnd-passeres-i-dag-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiger+Slange+Okse+?

13 mnd, duværden tiden går (og det er jo bra for dere som venter). Håper det ikke blir 14 (vi ventet i 13,5 - og det føltes lenge).

Gleder meg til å lese gladmeldingen din, du og alle dere andre som venter har virkelig noe å glede dere til.

Hei på deg, Noraførr!

Godt å se at du er i rute med den vanlige månedsrapporten.

(den tror jeg faktisk at jeg kommer til å savne når dere får tildeling...)

Før jul var det "sofie31" som jevnt og trutt kom med sin oppdatering da ventetida ble lang, og nå er det du...

Men det som er deilig er jo at vi stadig "rykker fremover i køen"!

Jeg må nok skuffe deg med å si at også InorAdopt har fått sine tildelinger. (Misforstå meg rett dere som bruker InorAdopt, men VB får nesten alltid tildelingene sist...)

Jeg snakket med en bekjent som hadde blitt tante til ei lita Kina-jente i går.

Men nå kan vel ikke VB-tildelingene være langt unna heller...

Tenk at om en måneds tid er dere høyst sannsynlig blitt foreldre, og du er jo fortsatt 33år ung! (Gratulerer med dagen som var...)

Venteklem fra

Heia!

Der var den månedlige oppdateringen nordfra ja! Det blir nesten litt rart når dere får tildeling neste måned, hvem skal da komme med oppdateringer? ;-)

Forstår din frustrasjon over at VB alltid er sist i tildelingsrundene. Vi bruker også VB og jeg får angst ved tanken på at tildelingene hagler inn hos alle ubbtatt oss... Iiiik!

Dere har 13 måneders jubileum nå, og det drar seg nå framover her også da! Våre papirer ble sendt for 6 måneder og 3 uker siden, så forhåpentligvis er det nå trygt å si at vi er ca halvveis.

Siden sist har vi kjøpt bilsete til lille Kinabarn! :-) Vi kjøpte i England, der koster de bare ca 1/2 pris av her. Det er så fint atte, blått med gule ruter.

Fortsatt god sommer!

God helg fra

Hei Noraførr

Gratulerer med vel overstått. Æsj at jeg ikke viste om bursdagen din. Jeg var og tok min siste eksamen på dine trakter den 5. juni.

Tenkte å ringe deg men så var lille pia blitt syk så jeg måtte skynde meg hjem.

Ja ja om en mnd håper jeg dere får gladmeldingen dere også.

Dere får kose dere i finværet dere også.

klem fra Bart

så er du i vår situasjon. Sitter der med noen bilder av verdens vakreste barn. Jeg har fått en datter. Jeg er så lykkelig at jeg nesten sprenges i stykker. Jeg har vært og handlet litt i dag. Måtte ta frem bilde ca. hvert 5. min.

Tenk for en uke siden så holdt jeg på bikke!!!

Nå kan jeg nesten ikke huske ventetiden.

Så Noraførr, du har det største øyeblikket foran deg :o)

kjempeklem fra

Annonse

13 mnd, duværden tiden går (og det er jo bra for dere som venter). Håper det ikke blir 14 (vi ventet i 13,5 - og det føltes lenge).

Gleder meg til å lese gladmeldingen din, du og alle dere andre som venter har virkelig noe å glede dere til.

Kjære Noraførr :o)).

Nå er det ikke lenge igjen før vi får se gladmeldinga di !! Lenge nok sikkert- bevares- men det må jo være deilig å være neste gruppe ut :o)))). Gleder meg til å følge innspurten deres også !!

Kjempeklem fra

Godt at det er flere som venter på neste tildeling. Jeg forestiller meg at denne siste innspurten kommer til å gå veeeldiig sent.

Artig å høre om hva andre bruker tiden fram til tildeling til. Her på berget er det ikke gjort stort. Vet ikke helt hva vi trenger å gjøre?? Det meste av utstyret har vi etter 3-åringen vår. Som for øvrig slett ikke ønsker seg noen lillesøster eller bror. Han er en meget bestemt ung mann, så dette kan bli spennende:-o

Det er iallfall deilig at det er helg, solen skinner som aldri før her i Nord-Norge.

Go' helgeklem fra

Gjest Melis

Kjære Noraførr!

Aller først: Gratulerer så mye med overstått! Jeg kommer nok til å huske bursdagen din fra nå av! :o) 13 måneder, det er garantert ikke lenge igjen da! Nå er dere sikkert i Matching Room, i alle fall i Review Room i CCAA! Tenk det! En dag nå er det deres bildepresentasjon de kikker på for å finne ut hvilket barn som passer til dere!

Vi fikk bildene i dag - etter to ulidelig lange døgn. Hun er så utrolig nydelig og jeg vil bare holde henne og se på henne og klappe henne på de delige kinnene. Hun har en skjønn munn som minner meg om et jordbær. Store, svarte, dype øyne som jeg lurer på hva gjemmer seg bak. Dun på hodet og en nusselig liten nese. Fine øyenbryn. Og de herlige hendene med smilehull! Jeg kan ikke få sett meg nok på henne.

Det er så fantastisk å sitte her å endelig se på _vårt_ barn. Å vite at om ikke så mange uker skal vi endelig få møte henne. Hold ut noen uker til, det er tross alt bare igjen uker nå. Ikke måneder. Lykke til med de siste forberedelsene.

Klem fra

Du har ihvertfall ikke så lenge igjen å vente - men den siste måneden har nesten vært den verste, syns jeg. Man vet at svaret er så nær så nær. Det var tider da jeg lurte på om det noengang ble noe barn av alle papirene og ventinga. Nå er jo "alt" glemt - har "bare" venting på reisa igjen og den kan jo visstnok også bli hard. Som Ban sier lenger nede, kan vi ikke se oss mette på bildene. Så nudelig da - og så bittelita! (7 mnd.) Vi er nesten målløse over hvor kjempevelsignet vi er blitt. Du har ihvertfall veldig mye å glede deg til - om det kan være noen trøst i ventetiden! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...