Gå til innhold

Lamictal og virkning / NHD, andre

Anbefalte innlegg

Fine1365379966

Jeg bruker nå 200 mg Lamictal og skal opp i 300 mg, minst.

Jeg fikk ECT i januar og ble veldig bra. Jeg har aldri vært så bra som nå, i hvertfall ikke så lenge uten noe tilbakefall.

Jeg syns nok at jeg er vel oppstemt og aktiv. Jeg driver på med noe hele tida slik at ryggen etterhvert verker .

Dette gjør meg ingenting, egentlig. Tvert imot, det er herlig å ha det så godt. Jeg må bare være veldig besvisst og passe på å hvile også.

Jeg er slett ikke manisk, det har jeg spurt omgivelsene om. "Neida", sier de, " det er bare godt å se deg slik. "

Jeg er muligens hypoman, slik som jeg har vært noen ganger før.

Kan Lamictal ha denne virkningen?

Jeg brukte Litium før, og en psykiater sa at noen blir litt nedstemt av den.

Kan en bli "litt oppstemt" av Lamictal ?

Jeg spør om dette fordi jeg har jo relativt nylig fått diagnosen Bipolar.

Nå er jeg mye mer bevisst på hvordan jeg har vært opp gjennom åra. Jeg har ALDRI før tenkt på at det skulle være noe unaturlig å være i så godt humør, så aktiv, så kreativ osv.

Jeg trodde at jeg var normal i disse fasene, at alle var slik .Bare depresjonene var unormale, mente jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/57907-lamictal-og-virkning-nhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er studier som tyder på at Lamictal har bedre antidepressiv effekt enn litium. Derfor kan det være at du nå er "høyere oppe" enn den gang du brukte litium.

Så lenge verken du selv eller omgivelsene har noen motforestillinger til din adferd nå, burde ting være i sin skjønneste orden. Egentlig er det jo ideelt om en kan være i en svak hypoman tilstand :-)

Viser til ditt innlegg i dag. Det er ingen regel i at en må bli deprimert etter en hypomani. Det kan skje, men det må ikke skje.'

Generelt vil jeg nevne noe som vi kan kalle "feil eller falsk referanse" som en ser hos bipolare. De rapporterer ofte at de er litt deprimerte når de er "normale" fordi referansen er en eller annen episode i livet hvor de har vært lett hypomane.

Om du har funnet din "lykkepille", ville det glede meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...