Gjest Tussi18 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Snart er det sommerferie. Yippi! Burde vel egentlig se frem til ferien, noe jeg i en grad gjør. Men saken er: jeg hadde søkt på vk2 på samme skolen som jeg nå har gått på i 2 år. Men linja ble, dessverre, nedlagt pga. for få søkere. Var dette jeg fryktet. Vel ikke noe jeg eller andre kan gjøre med det. Men saken er: betyr det at jeg må slutte med samtaler hos rådgiver også? Jeg har snakka med henne i over 1 og et halvt år nå,og jeg vil ikke slutte. Men....jeg må vel kanskje det siden jeg ikke kan gå på skolen til høsten. Eller finnes det muligheter? Samtidig som jeg har snakka mye med rådgiver, har jeg nå i et halvt år hatt fast samtale (hver mandag) med en lege. Dette er sånn "Helsestasjon for Ungdom"-greier. Og det er ikke i den komunen jeg bor i (er i nabokomunen. Men egentlig så betyr ikke det noe.....jeg får gå der likevel liksom). Men.....jeg er redd jeg må slutte der. For dermed har jeg "mista" 2 av personer jeg har fått stort tillitt til, og som jeg har vært avhengig av (på en måte). Jeg hae følt meg trygg når jeg har hatt flere å "støtte meg til". Jeg skal begynne med en dame som er psykiatrisk sykepleier. Skal møte henne mandag. Unasett....likevel....jeg trenger egentlig flere enn bare henne. For det første blir det sikkert bare en dag i uken jeg får samtale hos henne, og for det andre så er det veldig slitsomt med å reise dit (tar en time hver vei. Er avhengig av buss og ferge). Hva skal jeg gjøre da....er det noe jeg kan gjøre egentlig? Jeg mener.....jeg kan vel ikke gå til rådgiver når jeg ikke går på skolen??? Eller finne det noen som har gjort det før...som har erfaring? Uff.....jeg gruer meg. Er redd for at jeg ikke skal takle dette. Jeg trenger flere enn bare hun ene (som jeg skal begynne med på mandag). Er ikke nok med en samtale i uken liksom. Jeg er egentlig frustrert over det hele. Føler meg fastlåst. Er liksom ikke noe jeg kan gjøre, selv om jeg vil..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57983-finnes-det-muligheternhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 I første omgang kan du jo spørre veilederen om det er mulig. Personlig er jeg litt skeptisk til at en person skal ha tre forskjellige behandlere som en snakker med hver uke. Jeg har mer tro på at en har flere samtaler med et færre antall personer dersom flere samtaler i uka er nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/57983-finnes-det-muligheternhd/#findComment-248285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.