Gå til innhold

Foreldre i tre dager...(langt)

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og er litt småsentimental og er utrolig lykkelig.

Vi fikk tildeling av en nydelig datter onsdag for 3 dager siden og jeg har virkelig begynt å se litt tilbake på ting.

Jeg begynte her på DOL da vi var i gang med sosialrapporten. Da hadde vi ventet ett år på at kommunen vår hadde tid og vi var prioritert etter mye mas fra vår side. Det som interesserte meg da på DOL var alle andre som hadde trøbbel med sine kommuner.

Endelig hadde vi det klart; da var det å vente på suak. Hva ser du etter på DOL da? Jo, hvor lang tid bruker Suak, hvem er godkjente der osv.

Så blir papirene sendt til søkerlandet og det egentlig da det begynner! Hvem har fått tildeling, hvor lang tid har det tatt. Oppturer/nedturer, inn på DOL, hva har skjedd? osv.osv. Alt går i epoker. Leser om tildelinger og om hvor glade folk er. Drømmer...

Får trøst av de som har fått; "ventetiden spiller ingen rolle lenger", "dette er barnet vi har ventet på", "hun/han er det eneste barnet vi kunne fått" osv. osv.

Mange ganger har jeg fnyst og tenk følgende: Herregud, hadde vi spart 8 mnd. på behandlingtiden så hadde vi fått et barn før - og det hadde også vært perfekt"!

Men...her sitter jeg nå med verdens deiligste, vakre datter og føler av hele mitt hjerte at jeg er GLAD for at de ikke ble før....HUN er den vi har ventet på!

Langt inne i hjernen min mener jeg fortsatt og VET at jeg hadde hatt akkurat de samme følelsene om vi hadde fått tildelt et barn for 8 mnd. siden, men allikevel er jeg så utrolig glad for at det er nettopp vår datter som kom til oss på onsdag at jeg nesten begynner å gråte!

Så fatt mot alle dere som venter og føler at alt går i mot dere; en eller annen gang kommer dere til å bli like lykkelig og glade som jeg (vi er nå) - det virker som en dårlig trøst nå, men den dagen der er der...så vet dere hva jeg prøver å formidle her en sen lørdagskveld!

God natt!

Klem til alle og takk for alle gratulasjoner fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58051-foreldre-i-tre-dagerlangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melis

Rart at du sier det med at du tenkte på at vi har hørt så mange ganger at det barnet vi får er det riktige for oss, så det er en mening med alle forsinkelser osv. Jeg har tenkt som deg, ikke fnyst, kanskje, men tenkt det at barnet ville vært perfekt for oss om vi hadde fått tildeling før også. Men nå gir det plutselig mening. I går snakket vi om at det var bra at SUAK skulle ha en tilleggsrapport. Hvis ikke det hadde skjedd, hadde vi kommet sammen md en annen gruppe og dermed fått barn fra et annet barnehjem og da hadde ikke vi fått vår lille skjønning. Noen andre ville fått henne. Selvfølgelig ville det blitt det samme med det barnet vi hadde fått fra en annen provins, hun ville også vært perfekt for oss. Men nå har vi fått akkurat det barnet vi har fått, og jeg er så uendelig glad for det. Så nå er jeg bare glad for at alt har tatt lang tid, for tilleggsraporten og for økt ventetid i Kina. Rart å tenke på.

Jeg har vært på DOL siden sommeren 1998. Nesten 4 år. Halve tiden på ufb og halve tiden her på adopsjon. Så mye som har skjedd og så mange gleder og sorger jeg har vært vitne til og opplved selv. Fått trøst og gitt trøst. Blitt kjent med mange hyggelige mennesker. I 4 år har jeg drømt om å endelig kunne komme med en gladmelding, og på onsdag var det min tur. Det var nesten en liten høytidsstund å kunne skrive den. :-)

Tusen takk for alle gratulasjonenene, det betydde veldig mye. Jeg skal skrive ut oversiktsiden og ta vare på det. Takk!

Rart at du sier det med at du tenkte på at vi har hørt så mange ganger at det barnet vi får er det riktige for oss, så det er en mening med alle forsinkelser osv. Jeg har tenkt som deg, ikke fnyst, kanskje, men tenkt det at barnet ville vært perfekt for oss om vi hadde fått tildeling før også. Men nå gir det plutselig mening. I går snakket vi om at det var bra at SUAK skulle ha en tilleggsrapport. Hvis ikke det hadde skjedd, hadde vi kommet sammen md en annen gruppe og dermed fått barn fra et annet barnehjem og da hadde ikke vi fått vår lille skjønning. Noen andre ville fått henne. Selvfølgelig ville det blitt det samme med det barnet vi hadde fått fra en annen provins, hun ville også vært perfekt for oss. Men nå har vi fått akkurat det barnet vi har fått, og jeg er så uendelig glad for det. Så nå er jeg bare glad for at alt har tatt lang tid, for tilleggsraporten og for økt ventetid i Kina. Rart å tenke på.

Jeg har vært på DOL siden sommeren 1998. Nesten 4 år. Halve tiden på ufb og halve tiden her på adopsjon. Så mye som har skjedd og så mange gleder og sorger jeg har vært vitne til og opplved selv. Fått trøst og gitt trøst. Blitt kjent med mange hyggelige mennesker. I 4 år har jeg drømt om å endelig kunne komme med en gladmelding, og på onsdag var det min tur. Det var nesten en liten høytidsstund å kunne skrive den. :-)

Tusen takk for alle gratulasjonenene, det betydde veldig mye. Jeg skal skrive ut oversiktsiden og ta vare på det. Takk!

Hei!

Så nå har dere også begynt med det der "har glemt ventingen, og dere får det barnet som er ment for dere" snakket. Høh!

Men det må jo være noe i det, siden alle sier det da... Akkurat nå føles det *veldig* lenge til tildeling her!

Lykke til med venteinnspurten. :o)

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...