Gå til innhold

hvilke medikamenter kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

hvilke beroligende medikamenter kan hjelpe bedre enn sobril og stesolid ved sterk ocd? Har prøvd begge og de fungerer fint 5-6 ganger..etter det føles der som det er det nesten ingen effekt.. er dette vanlig?

Jeg bruker dem ikke ofte.. en eller to ganger i uken maks.. så derfor synes jeg det er litt rart at effekten forsvinner så fort på meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/58802-hvilke-medikamenter-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antidepresivapreparater som anafranil eller SSRI- preparater som cipramil eller seroxat. (SSRI = de nyerer antidepresiva som også feilaktig blir kalt lykkepiller.)

mvh

Jeg bruker antidepressiva.. har gjort det over lengre tid. Jeg tenker på medikamenter som virker fortere.. som man kan bruke i spesielt vanskelige situasjoner. Som fks. Sobril og Stesolid..

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg bruker antidepressiva.. har gjort det over lengre tid. Jeg tenker på medikamenter som virker fortere.. som man kan bruke i spesielt vanskelige situasjoner. Som fks. Sobril og Stesolid..

Det finnes ingen slike medikamenter som du etterspør.

Viser forøvrig til camarons svar.

Det finnes ingen slike medikamenter som du etterspør.

Viser forøvrig til camarons svar.

Finnes ikke slike medikamenter? Både Sobril og Stesolid virker jo beroligene på kort sikt..så det er vel ikke helt riktig?

Mitt spørsmål var om det finnes andre lignende medikamenter som kan ha samme evt. bedre effekt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Finnes ikke slike medikamenter? Både Sobril og Stesolid virker jo beroligene på kort sikt..så det er vel ikke helt riktig?

Mitt spørsmål var om det finnes andre lignende medikamenter som kan ha samme evt. bedre effekt.

Det var det jeg svarte på. Det finnes ingen slike medikamenter utenom de du nevner.

Du etterspør noe som virker i helt spesielle tilfeller. Du skriver at de virker 5-6 ganger. Dermed skulle de vel oppfylle det du etterspør. Dersom de skal virke over lengre tid, er det vel "til daglig bruk" og ikke "i spesielle situasjoner".

Jeg vil sterkt advare mot hyppig bruk av Stesoli/Sobril.

SSRI er den medisin som skal brukes evt supplert med Risperdal om effekten av SSRI alene er for liten.

Annonse

Det var det jeg svarte på. Det finnes ingen slike medikamenter utenom de du nevner.

Du etterspør noe som virker i helt spesielle tilfeller. Du skriver at de virker 5-6 ganger. Dermed skulle de vel oppfylle det du etterspør. Dersom de skal virke over lengre tid, er det vel "til daglig bruk" og ikke "i spesielle situasjoner".

Jeg vil sterkt advare mot hyppig bruk av Stesoli/Sobril.

SSRI er den medisin som skal brukes evt supplert med Risperdal om effekten av SSRI alene er for liten.

Jeg vet ikke jeg - jeg synes ikke de fungerer så bra når de virker så få ganger. Som oftest går det over en uke mellom hver gang jeg trenger å bruke slike medikamenter.. ofte flere uker.. så det er vel ikke akkurat snakk om hyppig bruk?

Men takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...