Gå til innhold

proffe byggere....se hit


joachimpedersen

Anbefalte innlegg

joachimpedersen

Jeg har noen spørsmål..

Hvor mange reps pleier dere å ha på det siste max settet ?

HVa er offseason og onseason ?

Jeg burde egentlig vite hva det er men er litt usikker og da syns jeg det er like greit å spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I siste serien, altså max-serien, kjører jeg mellom 4-8 rep dersom jeg er i en "tung" periode.

Offseasen er når du "bulker", dvs når du ikke skal konkurrere på en stund.

Onseaseon er snakk om konkurranseperioden da det er relevant å ha lite fett på kroppen.

Men nå er ikke jeg akkurat noen proff bygger, finnes fitnessgutter som er mye større enn meg for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joachimpedersen

I siste serien, altså max-serien, kjører jeg mellom 4-8 rep dersom jeg er i en "tung" periode.

Offseasen er når du "bulker", dvs når du ikke skal konkurrere på en stund.

Onseaseon er snakk om konkurranseperioden da det er relevant å ha lite fett på kroppen.

Men nå er ikke jeg akkurat noen proff bygger, finnes fitnessgutter som er mye større enn meg for tiden :)

Å bulke er lissom å ha litt fett på kroppen også? Å spise det en vil osv... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bulke er lissom å ha litt fett på kroppen også? Å spise det en vil osv... ?

Bulke = Å ha ett høyt kaloriinntak i en periode for å legge på seg så mye muskler som mulig. Man vil under en slik periode selvsagt også legge på seg en del fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Hvor mange reps i det siste settet? Det er helt avhengig av hvor mange sett som trenes, hvor harde de er, hvor uthvilt du er, hvilket volum du normalt sett trener med osv. Trener du med et høyt volum til vanlig og opprettholder lik hviletid mellom settene, kan repsfallet være lite. Trener du med lavt volum og høy intensitet, kan repsfallet være stort.

Offseason betyr at byggerne spiser mer og trener for å oppnå større muskelmasse. I "onseason", i sesongen, er det fettreduksjon og definisjon som gjelder. Man forsøker alltid å pakke på seg masse, men godtar vedlikehold av eksisterende volum som godt resultat gjennom sesongen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...