Gå til innhold

Flyskrekk De Luxe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Heisann!

Sliter med det samme - har panikk for å fly.

Synes det hjelper greit å ta 10 mg Valium eller 25 mg Sobril i forbindelse med flyturer. Tar dosen ca. 1 time før take off, så holder jeg meg ganske rolig. Skal jeg bare en kortere tur, synes jeg to halvlitere gjør samme nytten (men det er kanskje ikke så sunt akkurat *s*)

Om legen din kjenner deg godt, kan h*n fakse en resept til apoteket om du ringer og fremlegger problemet mandag. Legevakter er mer strenge på å skrive ut B-preparater (medisiner som kan misbrukes og er vanedannende) .

Håper du får ordnet det. Flyskrekk er ikke noe særlig godt!

Best mulig tur!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59260-flyskrekk-de-luxe/#findComment-254122
Del på andre sider

Gjest Aina E

PÅ kort sikt anbefaler jeg windsongs resept: Valium 10 mg eller Sobril 25 mg tatt en liten time før avgang.

På lang sikt anbefaler jeg flyselskapenes flyskrekk-kurs.

Huff da...

Jeg som har medisinskrekk også.

Jeg går (nesten ufrivillig) på alle flg. medisiner samtidig.

(Kan jeg fortsatt dytte innpå med en valium??)

Daglig dose:

Orfiril entero 300 x 2 mg.

Aerius

Amoxicillin 750 mg x 2

Rhinocort nesepulver 2 x 2 spray

Har nylig hatt nyrebekkenbetennelse, har bihulebetennelse og er kraftig allergisk.

I disse forbindelsene er jeg nettopp ferdig med en kortisonkur og for noen dager siden fikk jeg 1 stk "ballongarm" pga. et insektbitt og måtte derfor ta phenergan i tillegg.

Kommer ikke magen, nyrene eller leveren til å si "nei takk" til sobril eller valium da??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59260-flyskrekk-de-luxe/#findComment-255101
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Huff da...

Jeg som har medisinskrekk også.

Jeg går (nesten ufrivillig) på alle flg. medisiner samtidig.

(Kan jeg fortsatt dytte innpå med en valium??)

Daglig dose:

Orfiril entero 300 x 2 mg.

Aerius

Amoxicillin 750 mg x 2

Rhinocort nesepulver 2 x 2 spray

Har nylig hatt nyrebekkenbetennelse, har bihulebetennelse og er kraftig allergisk.

I disse forbindelsene er jeg nettopp ferdig med en kortisonkur og for noen dager siden fikk jeg 1 stk "ballongarm" pga. et insektbitt og måtte derfor ta phenergan i tillegg.

Kommer ikke magen, nyrene eller leveren til å si "nei takk" til sobril eller valium da??

Det går greit.

God tur til Portugal!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59260-flyskrekk-de-luxe/#findComment-255242
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...