Gå til innhold

Behandleren er på ferie, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det går an å leve et hverdagsliv uten helle i seg overdoser og sånt. man kan kjøpe inn mat, spise, kose seg, se på tv, surfe nettet, lese, være sammen med venner, feste, gå tur, gjøre helt daglige ting og vente til han er tilbake.

Hei lusa!

Ser du har fått en del negative reaksjoner på det du skrev - og det synes jeg er urimelig... Du beskriver nettopp en måte å forsøke å mestre terapeutens fravær på som ikke er selvødeleggende - og som sannsynligvis er et skritt i retning av å velge konstruktive løsninger for deg selv.

Selv mennesker som har et ustabilt følelsesliv kommer i lengden ingen vei uten å ta indre beslutninger om større selvkontroll - og uten å begynne å skille mellom følelser og handlinger. Det går an å ha det forferdelig følelsesmessig - og allikevel beholde kontrollen over sine handlinger. Etter en stund i terapi er nettopp dette noe en har grunn til å forvente at pasienten velger å gjøre...

God sommer lusa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en slik situasjon bestemmer man seg for å holde ut til behandleren igjen er tilbake. Man tar en time av gangen, og forsøker å være minst mulig destruktiv i forhold til seg selv.

Lykke til!

Skrevet

Hei lusa!

Ser du har fått en del negative reaksjoner på det du skrev - og det synes jeg er urimelig... Du beskriver nettopp en måte å forsøke å mestre terapeutens fravær på som ikke er selvødeleggende - og som sannsynligvis er et skritt i retning av å velge konstruktive løsninger for deg selv.

Selv mennesker som har et ustabilt følelsesliv kommer i lengden ingen vei uten å ta indre beslutninger om større selvkontroll - og uten å begynne å skille mellom følelser og handlinger. Det går an å ha det forferdelig følelsesmessig - og allikevel beholde kontrollen over sine handlinger. Etter en stund i terapi er nettopp dette noe en har grunn til å forvente at pasienten velger å gjøre...

God sommer lusa!

Tusen takk for dette svaret, frosken!! :))) God sommer til deg:)

Skrevet

blir så fort irritert da, beklager

Hei Lusa (hadde en gang en svart sykkel jeg kalte lusa) og dere andre.

Mange av dere som skriver her er flinke til å gi hverandre råd. Dere bryr dere om hverandre og hjelper og støtter hverandre.

Men her skar det seg virkelig.

Har en del kontakt med folk som sliter og har problemer med å takle livet. Mange reagerer som noen av dere når de ikke får applaus og medhold til det de sier/skriver. De blir fornærma og går i skyttergravene.

Det er akkurat som dere er ekstra sårbare når det gjelder kritikk. Har ei datter som tror hun vet hva jeg skal si før jeg omtrent har tenkt å si noe. Ofte tror hun at jeg skal si noe negativt, og hisser seg opp før jeg har snakket ferdig. Vi har jobba mye med å vente med å reagere til en setning er ferdig uttrykt, og helst til vi har rukket og tenke, også.

Ellers, om hovedproblemet til thermos - manglende behandling i ferien, så har jeg ikke noe godt råd å gi.

Kanskje kan du bruke DOL en del? Mange syns det hjelper å skrive, og det er som regel trøstelklemmer å få!

Ønsker thermos, lusa og dere andre en god sommer.

Klemmer til hele hurven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...