Gå til innhold

Råd om medisiner - NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest liten

Jeg har gått i terapi for Borderline i flere år. Sliter med å komme over siste kneiken og de siste erkjennelser. Det summer derfor mye i hodet mitt for tiden. Jeg stanger hodet i veggen for føler jeg ikke greier å "trenge gjennom".

Det er fortvilendes da jeg stadig vekk skyver andre som bryr seg om meg vekk. Antar at det er min utsoppelige trang til å flykte som gjør det.

Jeg er også i den situasjonen hvor jeg ikke helt kommer ut på arbeidsmarkedet - fordi jeg ikke får jobb, men også fordi jeg er redd for å jobbe...

Så det ser ut som om de siste stegene er de aller, aller vanskeligste..

Jeg vurderer å snakke med legen om evt. å starte på medisiner - for jeg orker ikke å gå rundt med denne udefinerbare indre smerten, angsten og, ikke minst, depresjonen lenger. For å kunne fungere normalt, dvs. få meg en jobb og en plass å bo (for meg selv) så må jeg fungere bedre psykisk og være langt mer stabil. Jeg er der i livet mitt nå hvor jeg er ferdig og studere og har kommet ut av en sykemeldingsperiode. Så tiden burde absolutt være inne for å så smått prøve meg ut i livet..

Derfor lurer jeg på om du har forslag til evt. medisiner som kan hjelpe meg nå? Slik jeg har det nå, så tapper det meg helt for krefter. Og, jeg skyver andre unna. Det vil jeg helst unngå. Jeg vet jeg ennå flykter fordi jeg er redd for å kjenne på mine følelser og jeg personlig tror at medisiner kan gi meg en trygghet på at jeg KAN leve med mine følelser og ikke minst mine enorme barnlige savn..

Veldig takknemlig for svar..

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59660-r%C3%A5d-om-medisiner-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er tre grupper medisiner som er aktuelle:

1. SSRI-er. Virker antidepressivt og kan være til hjelp også om stemningene svinger mye.

2. Stemningsstabiliserende - hvilket oftest betyr Lamictal for denne diagnosen.

3. Nye antipsykotica i små doser f.eks. Zyprexa 5mg.

Jeg kjenner deg og historien din for dårlig til å kunne si noe fornuftig om valget blant disse tre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...