Gå til innhold

Hva har man rett på NHD!??

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Dersom man er psykisk syk, og finner ut at det ville vært positivt (ville hjulpet) en dersom en fikk komme seg vekk, og f.eks. gå på folkehøgskole. Men pga. av dårlig ård (da stipend ikke dekker alt) kan man ikke, selv om det trolig nok hadde virket positivt, og vært til avlastning for en, når en sliter. Kan man da få støtte (i tillegg til stipend) fra sosialkontoret (eller hva det heter) i komunen en bor i???

Jeg mener, f.eks. noen av de som er innlagt får ofte tilbud om gratis bosted og sånn, fordi dette er "nødvendig"......så...

Noe annet jeg lurer på: er sosionom og spykiatrisk sykepleier omtrent det samme? Gjør ikke de personene i disse yrkene det samme omtrent? Hva er forskjell (om det finnes noen).

Hva ville anbefalt, dersom jeg fikk velge mellom å snakke med psykolog/psykiater eller en psykiatrisk sykepleier???

Jeg snakker med en dame som er psykiatrisk sykepleier, men vil egentlig ikke. Vil helst snakke med psykolog eller psykiater, men.....har altså fått henne. Kan man "søke" om å få snakke med en annen person? Ikke at hun ikke er grei, det er hun (selv om jeg bare har snakka med henne 2 ganger), men jeg har snakka med flere sosionomer før, uten at det har hjulpet egentlig. Derfor vil jeg egentlig aller mest snakke med enten en psykolog eller psykiater. Vurderer faktisk å slutte, selv om jeg vet at jeg trenger å snakke med en eller annen, fordi jeg ikke vil snakke med henne. Vil (som sagt) heller ha en psykolog eller psykiater. Hva kan jeg gjøre med dette, og er det egentlig noe jeg kan gjøre????

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59880-hva-har-man-rett-p%C3%A5-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Uten at jeg kjenner reglene alt for godt, mener jeg at finansiaring av et slikt år på folkehøgskole skulle la seg gjennomføre. (det er slike ting sosionomene er spesialister på) Forutsetningen er at det blir sterkt anbefalt av den som har ansvaret for behandlingen av deg.

For behandlingen av deg tror jeg den enkeltes personlighet, kompetanse og erfaring etter grunnutdannelsen er viktigere enn om en er sosionom eller psyk sykepleier.

For psykiatere og psykologer er det et misforhold mellom tilbud og etterspørsel. Derfor må mange psykiatriske poliklinikker også knytte til seg et stort antall ansatte med annen yrkesbakgrunn.

Jeg synes du skal gi damen en sjanse til å bevise at hun duger i minst 8-10 timer. Dersom du fortsatt ikke er fornøyd, er lederen for poliklinikken den riktige å henvende seg til.

Gjest zuuul

Jeg snakker med en sosionom og en psykiater.

Jeg må bare fortelle deg at sosionomer er flotte. De finner så mye du kan gjøre med livet ditt, ordner alt med skole/jobb/jobbtrening/søknader/rettigheter osv. Veldig kjekt å ha kontakt med dem. Vet reglene,snakker med de rette folkene etc.

Psykiateren min gjør ingenting, han sitter der bare og venter på at noen skal komme på noe å si øh.

Gjest Tussi18

Uten at jeg kjenner reglene alt for godt, mener jeg at finansiaring av et slikt år på folkehøgskole skulle la seg gjennomføre. (det er slike ting sosionomene er spesialister på) Forutsetningen er at det blir sterkt anbefalt av den som har ansvaret for behandlingen av deg.

For behandlingen av deg tror jeg den enkeltes personlighet, kompetanse og erfaring etter grunnutdannelsen er viktigere enn om en er sosionom eller psyk sykepleier.

For psykiatere og psykologer er det et misforhold mellom tilbud og etterspørsel. Derfor må mange psykiatriske poliklinikker også knytte til seg et stort antall ansatte med annen yrkesbakgrunn.

Jeg synes du skal gi damen en sjanse til å bevise at hun duger i minst 8-10 timer. Dersom du fortsatt ikke er fornøyd, er lederen for poliklinikken den riktige å henvende seg til.

for raskt svar.

Jeg har tenkt litt, og jeg burde vel gi henne en sjangse. Så ok, jeg skal prøve et par timer til, å se hvordan det går.

Jeg er bare ikke helt bra for tiden, og da hender det at jeg tenker uten egentlig å tenke helt over det skikkelig. Ehm....ja.

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...