Gå til innhold

Fluanxol

Anbefalte innlegg

Gjest pi@-m@rtine

Jeg har i et tidligere spørsmål til deg beskrevet min "form for psykose". Dvs. at jeg skjønner at det jeg ser/hører ikke er virkelig, men at jeg ikke greier å "slå av"/la være å forholde meg til mine opplevelser.

Jeg bruker ikke medisiner mot psykose lenger, kun ssri. Det er 2 år siden jeg seponerte Risperdal. Før R. brukte jeg Zyprexa og noen av de gamle nevroleptika. Ingen av disse hjalp meg utenom disse opplevelsene.

Vil Fluanxol kunne hjelpe meg, slik at jeg takler tøffe perioder i livet, uten å gli inn i psykotisk tilstand? Jeg tror nemlig selv, at denne tilstanden er noe jeg "velger" /skaper selv, når RL blir for tøff. Og da hjelper vel ingen medisiner, men at jeg lærer meg å løse problemer på en "normal"måte?

Jeg har hatt stemningsvariasjoner siden jeg var 13, og har akseptert at dette kan følge meg livet ut.( Mange i pappas familie er bipolare/schizofrene, så jeg tror dette har noe med arv å gjøre, i tillegg har jeg ikke alltid hatt det så lett, men hvem har vel det?) Skal nå starte behandlingsforsøk med Lamictal, vil det beste være å introdusere ett nytt medikament av gangen?

Håper du vil svare NHD!

Hilsen pia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60024-fluanxol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pi@-m@rtine

Ja, det vil absolutt være det beste å introdusere et medikament i gangen.

Dersom det senere skulle være aktuelt å prøve et antipsykotisk medikament, er Fluanxol absolutt verdt å prøve.

NHD ville du medisinert en slik psykose, når du visste at tidligere medisinering ikke har ført frem? Maser på deg nå, men det er så viktig for meg å høre din mening om saken.

Hilsen pia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60024-fluanxol/#findComment-261233
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

NHD ville du medisinert en slik psykose, når du visste at tidligere medisinering ikke har ført frem? Maser på deg nå, men det er så viktig for meg å høre din mening om saken.

Hilsen pia

Når pasienten er motivert for et forsøk, ville jeg vurdert: Hva kan en vinne og hva kan en tape?

I dette tilfellet kan jeg ikke se at det er mye, om overhode noe, å tape på et behandlingsforsøk. Derfor ville jeg ikke vært skeptisk til å prøve.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60024-fluanxol/#findComment-261935
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...