Gå til innhold

Min mor/NHD-andre

Anbefalte innlegg

Gjest tussete

Jeg har behov for å lufte mine tanker ang. min mor. Og også min far.

Når det er lenge siden jeg har sett min mor og jeg treffer henne igjen, er hun snill og omsorgsfull og avslappet i oppførselen. Og - hun gir uttrykk for at hun setter veldig stor pris på meg.

Men - etter noen dager forandrer hun seg. Hun begynner å ringe meg ofte. Som regel uten grunn også. Og så spør hun hvor jeg er, hvem jeg er sammen med osv. Og stemmen hennes er skarp og på vakt på en måte. Hun blir for meg en annen person. Hun kan også bli sint for ingenting. I dag fordi jeg tok feil vaskefille da jeg skulle vaske....

Når hun er sånn legger hun en klam hånd over meg, og jeg blir aggressiv. Hun kan være ganske manipulerende og oppnår gjerne at jeg blir fortvilet, forvirret og rasende.... og hun er innvaderende i mitt privatliv.

Jeg er midt i tyvårene og burde flyttet ut nå..og jeg har lenge gått i behandling for Borderline..

Min far kan også være veldig hyggelig og snill. Men han kan bli sint for en bagatell. Av og til virker det som om han leter etter noe å anklage andre for, eller noe å kjefte for..

og han kan si mye irrasjonelt..

NHD... HVA er det med mine foreldre? Er det rart jeg har borderline?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60072-min-mornhd-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har hun vært slik alltd, eller er dette noe nytt?

Jeg må si at jeg ikke vet riktig hva det er med din mor. Har hun samme lidelse som deg? I så fall er det ikke rart at du har i dag har borderline.

Din far. Er han ikke slik fordi han må bo sammen med din mor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60072-min-mornhd-andre/#findComment-259890
Del på andre sider

Gjest tussete

Har hun vært slik alltd, eller er dette noe nytt?

Jeg må si at jeg ikke vet riktig hva det er med din mor. Har hun samme lidelse som deg? I så fall er det ikke rart at du har i dag har borderline.

Din far. Er han ikke slik fordi han må bo sammen med din mor?

hei og takk for svar :)

Om min mor alltid har vært sånn, eller om det har blitt sånn, er jeg i grunn ganske usikker på. Jeg husker min barndom svært dårlig, og spesielt hvordan foreldrene mine var. Jeg stengte meg inne i meg selv og viste ikke andre hvem jeg var.

Jeg har en liten antakelse om at hun har vært ca sånn før også, i og med at jeg har problemer i dag. Men det kan jo også forsåvidt være et samspill mellom oss som er destruktivt..

MIn far..

Det er litt vanskelig å vite..

Min mor og min far legger jo vekt på å være snille og greie, så derfor føles det ekstra forvirrende og sårende osv, når de snur om og blir annerledes.

Men det kan jo også være en gjensidighet i det? At fordi jeg er ustabil og ikke alltid så lett så blir de det..

Men det må jo være en grunn til at jeg har fått diagnosen borderline...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60072-min-mornhd-andre/#findComment-260343
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...