Line Skrevet 20. juni 2002 Skrevet 20. juni 2002 Åh...har SÅ lyst å bake det i kveld, men oppskirftsboka mi med de beste oppskriftene ligger igjen i Skedsmo og støver ned... Noen som har ei knallgod oppskrift på Sarah Bernard som de kan dele med meg sånn i full fart? Må logge av om en halvtime, og har ikke nettilgang igjen før i morgen ettermiddag... 0 Siter
Elis31 Skrevet 20. juni 2002 Skrevet 20. juni 2002 Denne fant jeg under krem.no, jeg har ikke prøv den men jeg tipper de folka vet hva de driver med: Enkle Sarah Bernhard Personlig favoritt! Denne er dessuten glutenfri og kan serveres som små konfektbiter til kaffen. Ferdig kransekakemasse ca.500g Trøffelkrem (grunnoppskrift) Fløte 1/3 l Kokesjokolade 100g Slik gjør du: 1. Hakk sjokoladen. 2. Kok opp fløte. 3. Dra kjelen av plata og rør inn sjokoladen til den er helt smeltet. 4. Settes i kjøleskap noen timer (helst til dagen etter) Kjevle ut kransekakemassen ca.1 cm tykk. Stikk ut rundinger ( hvor store du selv ønsker) og legg på bakeplate. Ovnstemperatur: 210 grader Steketid: 5-10 minutter Kransekakebitene skal kun ha en «stekeskorpe». Avkjøles. Pisk opp sjokoladekremen og stryk opp kremen på kransekakeplettene som spisse, lave hatter. Settes kjølig før de dyppes i sjokolade. (Smelt sjokolade over vannbad og tilsett litt kokosfett for å gjøre sjokoladen tynnere) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.