Gå til innhold

Thank God!

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Endte på en privat legevakt idag, og selv om det var DYRT var det jammen meg verdt det!!

Som den naive personen jeg er, truet jeg meg på jobb i dag. Gikk i tåka nesten hele dagen, helt til jeg på slutten begynte å skjelve helt ukontrollert, hyperventilerte og fikk en vill hjertebank. Heldigvis var det en "engel" av en venn som ringte meg, og fikk meg til den private legevakta. Ventet bare i fem min., og kom inn til en veldig dyktig lege som tok seg virkelig god tid. Tok meg på alvor og undersøkte meg skikkelig. Ikke noe problem å få litt å sove på heller (der har jeg dårlig erfaring med vaktleger fra før av). Det kjennes litt bedre når jeg vet jeg kan få noen netter med skikkelig søvn, og det virker ikke så vanskelig å ta opp problemet med fastlegen seinere heller.

Blir passe irritert på denne fastlegeordningen; den ser ikke ut til å fungere som den skal her jeg bor i alle fall! Før den trådte i kraft kunne jeg stort sett få time fort. Nå er det snakk om uker med venting selv ved kriser. Ganske vilt at man da skal måtte svi av 400 kroner for å få hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60311-thank-god/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rotta Nytt Liv

Hei!

Jeg har bare god erfaring med fastlegeordningen. Har hatt den i noen år. Får fort time der. Jeg tror at ordningen ikke er kommet helt i gang der du bor (kanskje).

Her jeg bor har vi bare kommunal legevakt og det synes jeg er et elendig tilbud. Heldig du som har privat legevakt å gå til. For noen uker siden hadde jeg det veldig tøft og ringte legevakta....vet du hva sykepleieren sa til meg? "Det er bare å ta seg sammen". Akkurat da hadde jeg behov for et alternativ.

Håper du får et bedre forhold til fastlegeordningen etterhvert !!!!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60311-thank-god/#findComment-261118
Del på andre sider

Velg en fastlege med utenlandsk navn og du får som oftest time i løpet av en dag eller to. Ved akuttilfeller så må du kanskje bare vente noen timer. En lege med utenlandsk navn trenger ikke gjøre noen dårligere jobb enn norske leger. Trives du ikke med den første du prøver så velg en annen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60311-thank-god/#findComment-261391
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei!

Jeg har bare god erfaring med fastlegeordningen. Har hatt den i noen år. Får fort time der. Jeg tror at ordningen ikke er kommet helt i gang der du bor (kanskje).

Her jeg bor har vi bare kommunal legevakt og det synes jeg er et elendig tilbud. Heldig du som har privat legevakt å gå til. For noen uker siden hadde jeg det veldig tøft og ringte legevakta....vet du hva sykepleieren sa til meg? "Det er bare å ta seg sammen". Akkurat da hadde jeg behov for et alternativ.

Håper du får et bedre forhold til fastlegeordningen etterhvert !!!!

*klem*

Hei!

Det var utrolig uprofesjonelt sagt av den sykepleieren! Mange av oss som vanker her inne vet alt om at psykiske problemer ikke handler om bare å ta seg sammen.

Min erfaring er generelt at kommunale legevakter suger, for å si det rett ut. Har faktisk opplevd å bli nektet hjelp en gang jeg var livstruende syk. Hadde jeg ikke hatt noen i nærheten som hisset seg opp da, vet jeg ikke hvordan det ville gått. Hadde jeg troppa opp på den kommunale legevakta igår, ville jeg nok blitt kastet ut med beskjed om å få fatt i fastlegen min. Slikt føles ydmykende når man trenger hjelp, og faktisk har forsøkt gjentatte ganger hos fastlegen.

Hvor vidt ordningen er godt i gang vet jeg ikke, tror det er litt variabelt .Bor i Bærum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60311-thank-god/#findComment-261665
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...