Gå til innhold

for mye medisiner, eller kan de økes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar 400 mg seroquel og 225 mg efexor skrevet ut av lege på døgnavdelingen jeg er på av og til. En lege her på stedet har reagert på at jeg tar så mye medisiner ettersom jeg er ganske lita og slank. Medisinene virket bra en kort stund etter at jeg begynte med dem, men jeg synes de virker dårligere nå. Synes du efexoren kan økes eller er det allerede for mye? Kan det ha noen betydning at jeg har lagt på meg litt etter at jeg begynte med dem?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Begge medisinene kan økes. Hvilken først avhenger av hva en er ute etter.

Den vanligste dosen for Seroquel er 600 mg. Dette gjelder psykoser. For deg som ikke er psykotisk, høres 400 mg ut som en ok dose. Det er likevel virkningen som bestemmer hvilken dose som er best.

Efexor (depot) kan økes til 375 mg.

For de aller fleste medisiner, disse to inkludert, er kroppens størrelse irrelevant for dosering hos voksne.

Den lille vektøkningen kan skyldes medisiner. Fra en gammel tråd og ditt svar om BMI vet jeg at det ikke gjør noe om vekten øker en smule.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...