Gå til innhold

Overgang Efexor-Zoloft/NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forsøkte Efexor i ca. 5 uker, men nå skal jeg gå tilbake til Zoloft som jeg har gått på i 3 år.

Fikk besked av psykologen å slutte med 100 mg Efexor i 2 dager før jeg tar 50mg Zoloft i 3 dager, 100mg Zoloft i 3 dager og så begynne med 150mg. Dvs at jeg sluttet med Efexor uten å trappe ned.

I 3 dager har jeg vært kvalm, voldsomt svimmel, vært skjelven over hele meg, hatt hetetokter, hatt vondt i hodet, vært veldig aggressiv, vært så anspent at skuldrene mine snart tar livet av meg og i det hele tatt følt meg helt elendig.

Var det riktig å slutte så brått med Efexor eller burde psykologen min overlatt dette til en lege? Hun spurte ikke en lege før hun sa dette.

Nå er jeg sint fordi jeg absolutt ikke trengte enda en ting til å gjøre meg deprimert.

Efexor er no`dritt!!!!!!!!!!! :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Z@pvir
Skrevet

Enig i at Efexor er noe dritt - etter at du har sluttet med dem! Det har gjort meg mer urolig enn jeg noengang har vært.

Men bra virkning mens jeg gikk på dem hadde jeg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykologen burde ha konferert med en lege. Da ville hun fått høre at du kunne gått direkte over uten de 3 dagen uten medisin. Da ville nok plagene blitt mindre.

Skrevet

Psykologen burde ha konferert med en lege. Da ville hun fått høre at du kunne gått direkte over uten de 3 dagen uten medisin. Da ville nok plagene blitt mindre.

Takk for svar! Skal informere henne om det jeg!

Forøvrig føler jeg meg litt bedre nå etter en uke. Litt småkvalm, svimmel og skjelven, men jeg overlever :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...