Gå til innhold

økt angst/paranoid

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har brukt remeron, 5 mnd og zyprexa 2 mnd

pga at jeg sliter med sosial fobi, plagsomme paranoide tanker og ideer. Mistenksomhet. Vet ikke om jeg egentlig har vært deprimert, men tankene har gjort meg deppa i alle disse årene.Har aøldri tenkt på selvmord. Har drømmer og lyst å leve, men paranoiaen ødelegger. Skjønner nok at dette kanskje kan være noe i min personlighet nå.Personlighet forstyrrelse, min psykolog har så vidt nevnt det.

For ca 2 uker siden byttet jeg ut remeron mot seroxat. Var så trøtt. Trøttheten har gitt seg, men jeg har merket økt paranoia og angst. Kan dette stemme med seroxat?Det gir meg i tillegg seksuelle bivirkninger.

Kanskje jeg bare trenger zyprexa? Kan det være nok?Hvor lang tid bør jeg i så fall bruke på nedtrappingen av seroxat?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes det er meningsløst å snakke om sosial fobi hos en person som er paranoid.

Hvorvidt du skal ha et middel mot depresjon, må vurderes ut fra hvor depimert du evt er. Jeg mener at du ikke trenger Seroxat for sosial fobi.

Du trenger ikke trappe ned når du kun har brukt det i 2 uker.

Dersom du ikke merker betydelig bedring på dine paranoide tanker etter 3 mnd på Zyprexa, bør dosen økes.

Snakk med legen din før du gjør medisinforandringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...