Gå til innhold

Angst og feber??-NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Mannen min har slitt med angst i et halvt års tid, angst for hjerte, kreft, osv, som har gått ut over livskvaliteten. Han går til psykiater, og det går fremover.

Han har slitt med at han får influensasymptomer som varer et par-tre dager i et års tid, den siste tiden har det kommet oftere og oftere. Psykiateren har spurt ham om han har feber, og mannen min har svart nei. Da har spykiateren sagt til ham at han kan garantere at det ikke feiler hjertet hans noe.

Forrige mandag fikk han igjen influensasymptomer, som varte hele uken.

Bare for å teste så målte han feberen, og jammen så hadde han litt over 38 i feber på kvelden. Det har han hatt hele uken, altså en uke i strekk.

Mitt spørsmål er om angsten hans kan gjøre at han får feber??

Faren hans døde av hjerteinfarkt i påsken, noe som forverret hjerte-angsten til mannen min.

Det rare er at han er ikke lenger redd når han ikke har noen symptomer, men disse influensagreiene kommer jo hele tiden tilbake.

Mannen min har hatt hjertebank og dobbeltslag i perioder, men alle sier det er pga. angsten. Det var faktisk slik angsten begynte, han fikk hjertebank om natten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60755-angst-og-feber-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest karen

har mannen din tatt EKG? for å skjekke om det har noe galt med hjerte eller det er 'bare angst'.

Det høres ut som det ligger noe mer bak alt dette og for sikkerhetskyld han burde gå til en almmenlege for å se helsestatus...

kanskje han er rett og slett fysisk syk? Hvis man har det dårlig fysisk det kan skape psykisk ubalanse også...

håper at han finner det som er galt snart.

stå på og lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/60755-angst-og-feber-nhd/#findComment-264249
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...