Gå til innhold

Vil ikkje ha puppen meir. HJELP

Anbefalte innlegg

Gutten min er snart 5 mnd og nekter å ta puppen. Han tar eit par tak, slepp og illskrik. Dette har stått på til og frå i ei veke nå. Han tar smokken og flaska greit, men ikkje puppen. Eg har pumpa ut melk og gitt han på flaske for å få i han mat.

Har lest innlegg her på forumet frå folk med liknandes problem og fulgt råda dei har fått, men til ingen nytte.

Me har sett oss inn på eit mørkt og rolig rom, eg har ikkje pressa han, lagt han til ofte og berre kost, eg har ikkje fått mensen, ikkje skifta parfyme, såpe eller vaskemiddel, me har hatt dei same rutinane som før, prøvd å skifte ammestilling og til og med ringt ammehjelpa. Så eg er rimeleg fortvila og deppa og derfor redd for å miste melka.

Småen er fødd 6,5 veker prematur og me måtte ligge ein månad på sjukehuset for å lære han og suge og eg måtte pumpe meg heile den månaden, så eg er rimeleg lei av heile pumpinga, og trudde eg var ferdig med det styret der... Sidan me har strevd sånn for å få til amminga er det bittert å måtta gje opp nå. Me starta forresten med graut til han i går og det sklei glatt ned, uten sure miner.

Eg kan og legge til at det ikkje er skjedd noko opprivande i liva våre, og kan ikkje sjå at det er noko eg har ete som gjer at gutten ikkje vil amme. Vær så snill kan nokon hjelpe oss? Utruleg takknemlig for alle råd.

Frustrert helsing frå

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6082-vil-ikkje-ha-puppen-meir-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Pønky;

Jeg har ingen nye og gode råd å gi deg hvis du har lest igjennom det som er skrevet før om dette temaet. Det var lurt å sjekke om barnet har trøske. Ikke en vanlig grunn men det kan være grunnen. Det største hotet for å miste melken er å begynne tvile på evnen sin. Du har klart en vanskelg periode før i starten av ammingen og klarer det helt sikkert igjen. GI barnet og deg selv tid. Organiser dagen på en måte som gjør det mulig å få til både amming og pumping. Barnet er fem måneder og det er en naturlig tid å begynne med annen føde. Du har fortsatt muligheter å amme, kanske ikke så ofte som før og kanske ikke så lenge som du hadde tenkt. Prøv å fokuser på hva du har fått til og se på hva du vil prioritere.

Når det er sagt finnes det barn som trenger mer en uke før de synes det er OK med bryst igjen.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med

lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en

sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet

bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige

helsevesen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...