merle Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hvis du gidder lese ... Nå sitter jeg hjemme, med gardinene for vinduene mens sola skinner ute. Jeg er ganske langt nede nå. Jeg har ikke noe angstfølelse (som kan beskrives som panikkangst), men er vel litt mer enn normalt deppa. Gråter og tør ikke gå utenfor, og jeg vet ikke hvorfor. Vil helst legge meg og sove til det går over, for det pleier det jo å gjøre. Jeg har brukt Zoloft 50 mg i et år, men hadde et opphold på 3 dager nå pga. jeg ikke hadde flere piller hjemme. Jeg er blitt litt bedre etter at jeg begynte på Zoloft; før hadde jeg anfall der jeg hyperventilerte, stanget hodet i veggen og lå på gulvet og vugget meg i transe. Nå er det mer at jeg er redd for å gå ut hvis jeg har en dårlig dag, føler ikke for å snakke og vil bare spise, spise helt til jeg må spy det opp igjen. Jeg har aldri vært i samtaleterapi, ganske enkelt fordi jeg ikke tør. Hvorfor skal man snakke med noen når man ikke vet hva som er problemet til plagene? Og hva om en finner ut noe en ikke vil vite? Jeg pleide å kutte meg på armene før, men sluttet med det. For ca. en uke siden kuttet jeg meg under foten, mens kjæresten min satt 10 meter fra meg i et annet rom. Vi har snakket om at om jeg får lysten, skulle jeg si fra (jeg lovet det). Nå sa jeg fra etter at jeg hadde gjort det, og så fikk jeg dårlig samvittighet fordi han ikke likte det. Meningen er at jeg skulle slutte på Zoloft gradvis i sommer, men nå, etter denne epiosoden, er jeg ikke sikker på om jeg tør. Heh, litt småtåpelig, kanskje, men ... Kommer jeg til å få det slik som før uten piller? Og kan jeg ikke like gjerne gå på pillene når de er tryggest? 50 mg er ganske lite, er det ikke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60833-angst-og-depresjon-zoloft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Søk hjelp. Piller er ikke løsningen på alt. Går selv hos psykolog pga angst. Jeg visste heller ikke hvorfor angsten kom, men med tid og stunder har jeg gjennom å snakke forstått og fått tak i mange av mine følelser som jeg har lagt lokk på i mange år. Du trenger hjelp og jeg håper virkelig du ber om det. Snakk med legen din om feks hjelp hos psykolog eller du kan nevne psykoterapi. Det er deilig å snakke med en utenforstående om ting. Når man blir litt kjent, så går det av seg selv. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60833-angst-og-depresjon-zoloft/#findComment-268502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.