Gjest Helle S Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 En person i min nærmeste omkrets er blitt uføretrygdet i en alder av 28. Han er i god fysisk form, men har sammensatt personlighetsforstyrrelse.(Tror faktisk han er psykopat) Kan dette være nok til å uføretrygde en person? Ville du, som psykiater, sett det forsvarlig å uføretrygde en person med diagnosen psykopat eller lignende?I såfall hvorfor? For å skåne samfunnet eller ham selv? Personen selv sier at han "trives bare ikke i arbeidslivet", og at det er hans psykiater som har klart å få ham uføretrygdet av den grunn. Det er da ingen gyldig grunn, det? Håper på svar. Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Er du misunnelig eller noe? Folk som er uføretrygdet 'pynter' som regel på grunnen når en skal 'unnskylde' seg overfor slike som deg blant annet. Er ifkke bestandig like moro å utlevere sjela si, for deretter å få spredd det ut over bygda. Det er ikke LETT å få uføretrygd i dag. har han fått det har han krav på det. Bare håp at du selv slipper å bli uføretrygdet. For enkelte er det tydeligvis nødvendig før de kan skjønne at folk kan slite selv om det ikke synes på utsiden. Grrrrr.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-265400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle S Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Er du misunnelig eller noe? Folk som er uføretrygdet 'pynter' som regel på grunnen når en skal 'unnskylde' seg overfor slike som deg blant annet. Er ifkke bestandig like moro å utlevere sjela si, for deretter å få spredd det ut over bygda. Det er ikke LETT å få uføretrygd i dag. har han fått det har han krav på det. Bare håp at du selv slipper å bli uføretrygdet. For enkelte er det tydeligvis nødvendig før de kan skjønne at folk kan slite selv om det ikke synes på utsiden. Grrrrr.... Fryktelig missunnelig på å bli uføretrygdet, ja. Hva slags humør har du vært i når du har lest mitt innlegg egentlig? Jeg har da ingen problemer med å se at folk kan bli uføretrygdet grunnet psykiske lidelser. Vennligst ikke forhåndsdøm meg, jeg vet veldig godt hva det vil si å lide på den måten. Det jeg spør NHD om,er hvor STORE lidelsene må være for å bli uføretrygdet, samt om HAN ville ha uføretrygdet en psykopat f.eks. That's all. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-265406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Z@pvir Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Fryktelig missunnelig på å bli uføretrygdet, ja. Hva slags humør har du vært i når du har lest mitt innlegg egentlig? Jeg har da ingen problemer med å se at folk kan bli uføretrygdet grunnet psykiske lidelser. Vennligst ikke forhåndsdøm meg, jeg vet veldig godt hva det vil si å lide på den måten. Det jeg spør NHD om,er hvor STORE lidelsene må være for å bli uføretrygdet, samt om HAN ville ha uføretrygdet en psykopat f.eks. That's all. ...jeg har fornærmet deg. Det var ikke meningen. Har lest innlegget ditt igjen. Sitter fortsatt igjen med samme inntrykk. Særlig teksten i siste avsnitt gav meg mistanken. Men nå har du sagt at det ikke er slik, så da godtar jeg det. Dette var bare en kommentar til et innlegg! Jeg kjenner ikke deg, så hvorfor ta mine meninger personlig? Mulig det er mitt ustabile (for tiden) humør som fikk meg til å mene dette, - men jeg tror det er flere enn meg som er ustabile her inne. Er det ikke derfor vi holder oss her da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-265791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattfugl Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Det er nok andre grunner enn det han har lyst til å brette ut for "Gud og hvermann". Diagnosen er nok helt sikkert ikke psykopat - for det er ingen diagnose. Personer som betegnes som psykopater har ingen innsikt i at de har problemer selv.Det er alle andre som er problemet. De vil derfor helt sikkert ikke søke hjelp for det, og kan dermed ikke bli uføretrygdet av den grunn.Så det er nok helt andre grunner til at han er uføretrygdet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-265908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle S Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Det er nok andre grunner enn det han har lyst til å brette ut for "Gud og hvermann". Diagnosen er nok helt sikkert ikke psykopat - for det er ingen diagnose. Personer som betegnes som psykopater har ingen innsikt i at de har problemer selv.Det er alle andre som er problemet. De vil derfor helt sikkert ikke søke hjelp for det, og kan dermed ikke bli uføretrygdet av den grunn.Så det er nok helt andre grunner til at han er uføretrygdet. Psykopati er en av de alvorligste personlighetsforstyrrelsene, og er i høyeste grad en diagnose. Personene kommer seg i terapi under tvang, press eller hvis de selv ser at de kan oppnå noe. Personen jeg her snakker om,ER psykopat. Psykopati er det samme som dyssosial pers.forstyrrelse eller antisosial pers.forstyrrelse. I tillegg har mange av disse personene en svært sammensatt diagnose,ofte med paranoia, borderline eller sterk grad av narsissisme. Jeg er interessert i å vite om psykopater eller andre med store personlighetsforstyrrelser vil kunne bli uføretrygdet. Jeg jobber selv innen dette feltet, men er ganske "grønn" nag trygding. ;-) Men takk for svar. Også håper jeg ikke du tok min lille "korrigering" ille opp. Vennlig hilsen Helle S 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-266229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helle S Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 ...jeg har fornærmet deg. Det var ikke meningen. Har lest innlegget ditt igjen. Sitter fortsatt igjen med samme inntrykk. Særlig teksten i siste avsnitt gav meg mistanken. Men nå har du sagt at det ikke er slik, så da godtar jeg det. Dette var bare en kommentar til et innlegg! Jeg kjenner ikke deg, så hvorfor ta mine meninger personlig? Mulig det er mitt ustabile (for tiden) humør som fikk meg til å mene dette, - men jeg tror det er flere enn meg som er ustabile her inne. Er det ikke derfor vi holder oss her da? Ble ikke fornærmet! :-) Skjønner godt, etter å ha lest mitt siste avsnitt, av du lurte på om jeg var en smule fordømmende eller misunnelig. Det er jeg altså ikke. Og ustabil, ja, det kan vi alle være - til tider vel og merke. Håper å få et godt svar på det jeg spør om etterhvert, for jeg er virkelig interessert i å vite om dette. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60977-uf%C3%B8retrygd-p%C3%A5-grunnlag-av-personlighetsforst-nhd/#findComment-266232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.