undrerinnen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg er så sliten.. Jeg er alenemor til ei lita jente på 18 mndr, og er så heldig at jeg bor hjemme og min mor hjelper meg med det meste.. Men likevel er jeg, de siste ukene, begynt å bli så sliten.. Jeg er kjempeglad i datteren min, og ville ikke vært henne foruten.. Men av og til, har jeg så lyst til å bare legge meg ned å grine.. Spesielt når hun sier "pappa" og det ikke er noen pappa der.. Hva skal jeg si til henne når hun blir så stor at hun begynner å spørre.. "Beklager lille venn, men pappaen din vil ikke ha noe med deg å gjøre".. Jeg var sammen med han, i 2 år, ble gravid.. Jeg var 17 og han 21. Da jeg sa jeg var gravid, hørte jeg aldri noe mer fra han. Jeg levde i håpet om at han ville komme når hun ble født.. Etter at hun ble født levde jeg i håpet at han ville komme når farskapstesten var fastsatt.. Men han kom aldri.. Jeg har kontakt med moren hans som besøker datteren min jevnlig., Jeg gruer meg sånn til hun blir eldre.. Hvordan kan jeg si det mest mulig skånsomt? Jeg er fristet til å lyve og si at han er død, eller bor i et annet land,, men det ville vel være galt av meg? Jeg får bare så vondt på hennes vegne.. Samtidig som jeg hver eneste dag ønsker at han plutselig skal stå på trappa og si hei, vet jeg også at jeg ville kjempet med nebb og klør for at han ikke skal få noen omsorgsrett over henne.. Han er voldelig, og svært uansvarlig, men av og til, når jeg ser henne i øynene, og ser hvor lik hun er han, ønsker jeg så sterkt at vi kunne vært venner, at han kunne brydd seg.. Jeg forstår rett og slett ikke hvordan det går ann å ikke bry seg om sitt eget barn??? Men uansett, hovedspørsmålet mitt er.. Hvordan kan jeg fortelle henne det "penest" mulig når hun begynner å spørre etter pappaen sin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61087-sliten-uten-grunn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utte Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Kjære deg, du kan i allefall ikke lyve å si at han er død???Prøv å gi svar som er i samsvar med barnet alder. En liten jente på 18 måneder trenger ikke detajerte forklaringer. Si at vi bor ikke sammen med pappa, si at vi bor sammen med mormor og si at det syns du er fint, smil når du sier det! Hvis pappa er voldelig og uansvarlig kan det hende at dere to får et bedre liv uten han? Ikke vet jeg, men du er ung og har livet foran deg! Du kommer til å treffe andre mennesker på din vei, også andre gutter- flotte gutter som tar ansvar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/61087-sliten-uten-grunn/#findComment-266031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.