Gå til innhold

Er det noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

Er det noe galt når jeg ikke klarer å takle motgang? Jeg vet selv at det er noe som ikke stemmer når jeg blir venner med saksen fordi jeg føler meg utilstrekkelig. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det.

Jeg skal studere i utlandet, men en venn av meg mener jeg ikke er moden nok til å takle det... Han vet ikke at jeg skader meg selv, men han vet at jeg har tenkt på å begå selvmord flere ganger... Og jeg blir usikke. Om han har rett eller ikke.

*tenger hjel...kanskje*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61100-er-det-noe-galt-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke noe galt med deg, tror det er veldig mange som føler det sånn som deg.

Prøv å ikke fokuser så mye på motgang. Det er noen personer som er sånn at hvis det skjer 10 positive ting en dag, og en negativ, så er det denne ene negative man blir gående å tenke på. Tenk på at det faktisk er ganske mye bra i livet ditt, og ganske mye du mestrer.

At du er kommet så langt at du vurderer studier i utlandet er jo veldig bra. Det er grunn til å belønne deg selv, ikke straffe deg.

Alle føler av og til at man ikke strekker til, det er ganske vanlig. Når man møter motgang gjelder det å ikke la det gå inn på deg. Det er bare du selv som taper på det. Ikke tenk på negative ting som har skjedd, tenk heller på alle mulighetene du har som ligger foran deg. Det gjelder å stå best mulig rustet til å få mest mulig ut av morgendagen, og det oppår du ikke ved å skade deg selv.

Selv om du som alle andre møter motgang av og til, så er det ikke noe vits i å grave seg ned på grunn av det. Du er tross alt ganske ressurs-sterk, grip heller de mulighetene du har og tenk på alt det fine som skjer. Det er opp til deg :)

Lykke til!

Om det er noe galt med deg eller ikke, kommer vel litt an på hva du legger i formuleringen. Men hvis det er slik at du skader deg selv med skjæring/risping, og du i tillegg har selvmordstanker, så tror jeg det ville være lurt av deg å snakke med en lege eller en psykolog. Det fins hjelp å få, og det kan hende du trenger profesjonell hjelp. Hvorvidt du skal studere i utlandet eller ikke, kan du kanskje vente med til du har snakka med en fagperson? Jeg har hatt ligenende problemer, og jeg har fått hjelp og takler ting bedre nå. Alt godt fra

Gjest ex ex

Om det er noe galt med deg eller ikke, kommer vel litt an på hva du legger i formuleringen. Men hvis det er slik at du skader deg selv med skjæring/risping, og du i tillegg har selvmordstanker, så tror jeg det ville være lurt av deg å snakke med en lege eller en psykolog. Det fins hjelp å få, og det kan hende du trenger profesjonell hjelp. Hvorvidt du skal studere i utlandet eller ikke, kan du kanskje vente med til du har snakka med en fagperson? Jeg har hatt ligenende problemer, og jeg har fått hjelp og takler ting bedre nå. Alt godt fra

det trenger vel ikke være noe "galt" med deg, som i at det er noe galt med hodet ditt om du skjønner hva jeg mener. men når du risper deg, har du jo helt klart emosjonelle problemer og det hjelper å snakke med psykolog eller lignende.

Annonse

nøffelinøff

det høres ut som om du har en selvdestruktiv depresjon, og en pause i studiene hadde kanskje ikke vært så dumt?

kom hjem og oppsøk terapi, psyken din er viktigere enn studiene.

dessuten har du krav på pause uansett hvilken studieprogresjon studiet krever, du må bare få en legeattest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...