Gå til innhold

opp og nedturer

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg vært stabilisert på stemningsstabiliserende medisiner med antidepresiva i tilegg.

Føler nesten at jeg ikke har følelser nå. Er verken trist eller glad, er bare tilstede på en måte. Savner så innmari en energiflyt, lurer nesten på å kutte ut medsinene.

Er det noen som har opplevd noe av det samme og kan gi meg noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61226-opp-og-nedturer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Z@pvir

Hvilket stemningsstabiliserende bruker du? jeg har lurt litt på å prøve Lamictal, men vet ikke om jeg tør hvis en blir 'flat' av det også.

Er pille fri nå (3 måneder). Brukt Cipramil og Efexor.

Jeg også 'mister' mye av personligheten min ved pillebruk.

Nå er det jeg føler mer 'ekte'. Selv om jeg er mer engstlig og ustabil og varierende enn jeg liker for tiden. Men håper at dette er de berømmelige ettervirkningene etter pillebruk som går over etter en stund. Men dette avviser leger blankt; ihvertfall overfor oss pasienter. Men de kan si hva de vil, den angstformen jeg har nå, hadde jeg ikke FØR pillene og ikke UNDER pillebruk, men kom for fullt ETTER pillebruk.

Leste noe i legetidsskriftet om noe de kalte serotoninsyndromet. Her var dette med hurtige skiftninger i stemningsleie nevnt som et symptom, sammen med forvirring og en del andre festlige ting. Så jeg får prøve å være tålmodig og tåle litt 'uro' en stund for å se om det roer seg. Vil helst slippe pillekjemien i kroppen. Hvis dette er ettervirkninger etter Efexor blir det galt å pøse på med nye piller for å ta disse bivirkningene. Kroppen må få en sjanse til å rydde opp selv en gang iblant, tror jeg.

Den som lever får se. Kanskje jeg gir opp før jula er her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61226-opp-og-nedturer/#findComment-266923
Del på andre sider

Hvilket stemningsstabiliserende bruker du? jeg har lurt litt på å prøve Lamictal, men vet ikke om jeg tør hvis en blir 'flat' av det også.

Er pille fri nå (3 måneder). Brukt Cipramil og Efexor.

Jeg også 'mister' mye av personligheten min ved pillebruk.

Nå er det jeg føler mer 'ekte'. Selv om jeg er mer engstlig og ustabil og varierende enn jeg liker for tiden. Men håper at dette er de berømmelige ettervirkningene etter pillebruk som går over etter en stund. Men dette avviser leger blankt; ihvertfall overfor oss pasienter. Men de kan si hva de vil, den angstformen jeg har nå, hadde jeg ikke FØR pillene og ikke UNDER pillebruk, men kom for fullt ETTER pillebruk.

Leste noe i legetidsskriftet om noe de kalte serotoninsyndromet. Her var dette med hurtige skiftninger i stemningsleie nevnt som et symptom, sammen med forvirring og en del andre festlige ting. Så jeg får prøve å være tålmodig og tåle litt 'uro' en stund for å se om det roer seg. Vil helst slippe pillekjemien i kroppen. Hvis dette er ettervirkninger etter Efexor blir det galt å pøse på med nye piller for å ta disse bivirkningene. Kroppen må få en sjanse til å rydde opp selv en gang iblant, tror jeg.

Den som lever får se. Kanskje jeg gir opp før jula er her...

Hei Z@pvir

Beklager at jeg er treg med å svare. Jeg bruker Orifiril og cipramil. Tror egentlig at det er Cipramilen som gir meg et litt utflatet følelseliv. Dette da jeg gikk en god stund på bare Orifiril og kan ikke huske at følelselivet kjentes så flatt ut da.

Tusen takk for svaret ditt, det varmet. Ønsker deg en god helg.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61226-opp-og-nedturer/#findComment-268033
Del på andre sider

Hei tropas..

Litt sent dette svaret men,..aldri forsent.

Har tidligere brukt cipramil selv og fikk et utflatet følelsesliv...

Helt tom liksom..ikke glad ..ikke sint...ikke lei meg...ingenting....grusomt spør du meg.

Var likedan når jeg prøvde seroxat.....

Har snakket med mange som også fikk det sånn av disse antideppressiva..

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61226-opp-og-nedturer/#findComment-270380
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...