Gå til innhold

overtrent?


Gjest boXer

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg er overtrent?

Jeg trener 12-16 timer i uka (kondisjon, styrke, teknikk , sparring) og jeg har nå i forbindelse med vektreduksjon kuttet litt ned på næringsinntaket. Har også lagt litt om på trening, kjører lavere intensitet på styrke økter og erstattet kondisjonstreningen med rein forbrennings trening..

alikevel tror jeg nå jeg har gått på en smell..

symtomene er , store humørsvigninger, trøtthet muskelverk og svetter veldig allerede tidlig i treningsøkta.

Er dette en overtrening? Og hva gjør jeg for fortest å komme ovenpå igjen, uten å få store vektøkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken vektklasse er du i (kg)?

jeg utøver også din idrett i kick går jeg kamper i -81, -86 og -91

satser hardest i 81 der er jeg "størst i klassen" jeg blir liten -91 kg ( kortvokst)

i boksing er det - 81 jeg satser på i og med at det ikke er noen klasse i mellom 81 og 91

og man blir liten i -91 på med 85kg kroppsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er godt mulig at det er overtrening, men trenger ikke å være det. Kalorireduksjon medfører økning av stress på hele organismen. De første symptomene kan være redusert søvn, deretter svingninger i kroppstemperatur og utbrudd med svette/frysing/skjelving. Kalorireduksjoner reduserer overskuddet av energi i alle kroppens systemer og funksjoner, og innebærer at din vante fysiske aktivitet innvirker som hardere. Kroppen tåler mindre enn vanlig. Dette er også gjeldende for immunforsvaret- du får lett forkjølelser og blir syk ved betydelig redusert kaloriinntak. Dette er spesielt tilstede i starten av en slanking.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er godt mulig at det er overtrening, men trenger ikke å være det. Kalorireduksjon medfører økning av stress på hele organismen. De første symptomene kan være redusert søvn, deretter svingninger i kroppstemperatur og utbrudd med svette/frysing/skjelving. Kalorireduksjoner reduserer overskuddet av energi i alle kroppens systemer og funksjoner, og innebærer at din vante fysiske aktivitet innvirker som hardere. Kroppen tåler mindre enn vanlig. Dette er også gjeldende for immunforsvaret- du får lett forkjølelser og blir syk ved betydelig redusert kaloriinntak. Dette er spesielt tilstede i starten av en slanking.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...