Gå til innhold

Hvordan "sprite" opp en 14-åring?

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Gi henne litt mere guts, livslyst, spruddling og selvtillit? Hun vil gjerne være litt råere, men det ligger vel ikke i henes natur. En stille jente. Rolig. Hun faller utenom klikkene, og selv om hun finner glede i bøker og musikk, vil hun gjerne være mer med.

Det er et eller annet som er skjedd, slik at hun ikke blir tatt med når jentene i klassen prater sammen osv. Hun er lei seg, og jeg vil gjerne hjelpe....

Husker meg selv som lesende og stille, og hvor jeg verket etter å være mere ute. Ikke for det, jeg tok det durabelig igjen senere:-)

Jenter på 14 kan nok være infame og ekkle, på små plasser merkes det ekstra godt. Noen tips? Gode råd?

Nye interesser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61604-hvordan-sprite-opp-en-14-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datteren til en venninne av meg var ganske lik det du beskriver. Så kom jeg med det forslaget at hun skulle begynne med klatring! Jenta kicket totalt på ideen ikke helt med en gang, men jeg fikk en kompis til å ta henne med på ett par treninger, og jeg skal si deg den jenta sprudler!

Hun har virkelig funnet greia si! I tillegg ser hun masse film, leser mange bøker og er (nesten) råere enn meg i musikksmak.

Kanskje noe sånt hadde vært noe? Fotball og håndball passet liksom ikke for denne jenta her, men presisjon og styrke var tingen.

Lykke til da! Og du forteller oss selvsagt hvordan det går med henne videre.

Lillelurven

Datteren til en venninne av meg var ganske lik det du beskriver. Så kom jeg med det forslaget at hun skulle begynne med klatring! Jenta kicket totalt på ideen ikke helt med en gang, men jeg fikk en kompis til å ta henne med på ett par treninger, og jeg skal si deg den jenta sprudler!

Hun har virkelig funnet greia si! I tillegg ser hun masse film, leser mange bøker og er (nesten) råere enn meg i musikksmak.

Kanskje noe sånt hadde vært noe? Fotball og håndball passet liksom ikke for denne jenta her, men presisjon og styrke var tingen.

Lykke til da! Og du forteller oss selvsagt hvordan det går med henne videre.

Takk for svar:-) Vet du, vi snakket nylig om klatring. Hun fortalte hun fikk kick av det da hun forsøkte på leirskole *s*

Hun har også fått dilla på bowling, som jeg tok henne med på. Presisjon, er noe hun kan!

Jeg skal puffe litt på, og fortelle det til moren hennes. Håper de finner noe ut i lag.

Også satser jeg på å være "supertante" innimellom:-)

• 3 uker senere...

Takk for svar:-) Vet du, vi snakket nylig om klatring. Hun fortalte hun fikk kick av det da hun forsøkte på leirskole *s*

Hun har også fått dilla på bowling, som jeg tok henne med på. Presisjon, er noe hun kan!

Jeg skal puffe litt på, og fortelle det til moren hennes. Håper de finner noe ut i lag.

Også satser jeg på å være "supertante" innimellom:-)

En sånn tante må da være "drømmetanta".Flott at du bryr deg, fortsett med det!!!

• 3 uker senere...
Gjest mamma'n

jeg vil oppfordre datteren din til først og fremst gjøre det hun liker, det hun vil. er det å lese bøker og høre på musikk, er det kjempefint! du aner ikke hvor heldig du er! mange tenåringsforeldre kunne ønske de hadde en datter som henne!!

dessuten er hun bare 14 år, og jeg tror det er sunt at hun tar det litt med ro. fortell henne at MYE kommer til å skje i livet hennes fremover, og at hun kan glede seg! det er så mye å gjøre, så mye å se... og det er verdt ventingen!

snart vokser de andre venninnene hennes av seg denne barnslige "leken", og ser at det er din datter som kanskje er den voksneste av de alle...

kanskje de har litt av hvert å lære hverandre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...