Gå til innhold

Ikke lett dette her.

Anbefalte innlegg

Gjest Selen

Hei på dere.

jeg er en jente på 28 år som gjerne trenger litt hjelp fra dere der ute.

Jeg tilhører en relgion, samme hven det er, men min mann er det man kan kalle antirelgiøs. `Han viste hva jeg var før vi giftet oss, og vi ble enig om at barna vi ville få skulle få være med meg på mine møter samt oppleve dte andre livet sammen med sin far. Vi fikk en sønn i mars, og nå setter han beinet ned,det er bare det tre dagene i uka han får være med, ikke en helg i oslo sammen med meg.Jeg har en bakgrunn som er preget med overgrep og Psykiske lidelse. Hva gjør jeg, kan han nekte meg??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61661-ikke-lett-dette-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest K@nskjus

For å kunne vurdere situasjonen og mene noe om det, må vi nesten vite hvilken religiøs sekt du tilhører!

Noen sekter er så ekstreme at de ødelegger barna hvis de først får grepet tak i dem. En baby lar seg jo ikke påvirke enda, men han er kanskje redd for slike 'stevner' fordi han har hørt om hva som skjer der.

Selv har jeg vokst opp i ett mer 'normalt' kristent hjem.

Men selv der gjorde jeg opprør. Så mye hykleri og rare ting. Det var synd og det var synd. Hellige på utsida og råtne inne. Ihvertfall mange i slekta mi.

Nei takke meg til folk som tenker sjøl og er snill mot de en møter i livet. Uten at en eller annen gud forlanger det. Jeg tror på det godes eksistens, i menneskene og alt annet. kall det gud eller hva du vil - han er ihvertfall ikke den guden jeg har vokst opp med - men en mye greiere type.

Men ellers er det jo klart at hvis bare en av partene er hektet på noe som er mer enn vanlig norsk statskirke-kristendom, så viser det seg at dette blir veldig vanskelig å leve med. Det blir jo hele livet for enkelte sekter; hvordan skal en da kunne ha god kontakt med resten av familien sin. En må jo leve to forskjellige liv. Hvorfor da leve sammen i det hele tatt?

Tror eneste løsningen blir at du går ut eller du får overtalt han til å gå inn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61661-ikke-lett-dette-her/#findComment-269195
Del på andre sider

Gjest selen

For å kunne vurdere situasjonen og mene noe om det, må vi nesten vite hvilken religiøs sekt du tilhører!

Noen sekter er så ekstreme at de ødelegger barna hvis de først får grepet tak i dem. En baby lar seg jo ikke påvirke enda, men han er kanskje redd for slike 'stevner' fordi han har hørt om hva som skjer der.

Men selv der gjorde jeg opprør. Så mye hykleri og rare ting. Det var synd og det var synd. Hellige på utsida og råtne inne. Ihvertfall mange i slekta mi.

Nei takke meg til folk som tenker sjøl og er snill mot de en møter i livet. Uten at en eller annen gud forlanger det. Jeg tror på det godes eksistens, i menneskene og alt annet. kall det gud eller hva du vil - han er ihvertfall ikke den guden jeg har vokst opp med - men en mye greiere type.

Men ellers er det jo klart at hvis bare en av partene er hektet på noe som er mer enn vanlig norsk statskirke-kristendom, så viser det seg at dette blir veldig vanskelig å leve med. Det blir jo hele livet for enkelte sekter; hvordan skal en da kunne ha god kontakt med resten av familien sin. En må jo leve to forskjellige liv. Hvorfor da leve sammen i det hele tatt?

hei på deg.

Takk for at du tok deg tid til å svare. Det har vel ingen betydning om hvilket samfunn jeg tilhører, men jeg er med på hans aktiviteter uten å surmule, men dersom jeg tar med meg sønnen min så er det liksom galt dette. nei dette er ikke lett, men jeg kan ikke gå ut av dette, jeg mister ikke barentroen selv om jeg er gift med en som ikke har samme tro som meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61661-ikke-lett-dette-her/#findComment-269336
Del på andre sider

norgesglasset

Kanskjus ; Jeg reagerer litt på å bruke ordet sekt om alt som ikke er statskirka. Det fins en masse kristne forsamlinger som absolutt ikke bør karakteriseres som sekter. Det kan også være andre religioner enn kristendommen uten at det er skal karakteriseres som en sekt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61661-ikke-lett-dette-her/#findComment-270940
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...