Gjest caot Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Tulla mi på 11 mnd. har foreløpig kun fått pupp pga. spiseproblemer. Sannsynligvis har hun fått nok næring på det, for grøt og middag har vært helt umulig å få i henne. Nå er vi igang med å hoppe over ammingen to måltider på rad, for at hun skal bli ordentlig sulten og forhåpentligvis spise grøt/middag. Problemet er at jeg får så forferdelig brystspreng. Fra amming hver 2-3 time til å gå ca. 8 timer uten å amme er alt annet enn behagelig. Nå er jeg dessuten veldig øm i det ene brystet, fryser litt og har "influensasmerter" i ryggen. (Er ikke sengeliggende). Kan det være begynnende brystbetennelse? Jeg har hatt ikke-bakterielt brystbetennelse før, og da la jeg tulla ofte til brystet og masserte. Dette fungerte bra, men nå vil jeg jo ikke øke melkeproduksjonen. Trenger råd! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6177-brystbetennelse-ved-avvenning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier Skrevet 9. oktober 2000 Del Skrevet 9. oktober 2000 Kjære Caot, Du beskriver symptomer på en tilstoppet melkegang/begynnende brystbetennelse. Du har trappet ned alt for raskt. Jeg skjønner at det er av gode grunner. Nå må du først å fremst få tømt brystet. Bruk barnet, brystpumpe eller hendene. Du må prioritere å få tømt hyppig til symptomene er borte. Når alt er bra igjen foreslår jeg at du pumper/håndmelker litt der det blir svært lenge mellom ammemåltidene. Du trenger ikke å tømme brystet men "lette på trykket" når du føler at det blir altfor sprengt. Det at brystet blir spent gir signaler om at det skal lages mindre melk, men samtidig er det viktig å passe på slik at det ikke blir tilstoppede melkeganger. Et svar på internett kan aldri erstatte en legekonsultasjon. For å få en sikker vurdering av din problemstilling bør du henvende deg til din lege eller anen kontaktperson i det ofentlige helsevesen. Jeg håper du slipper brystbetennelse! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/6177-brystbetennelse-ved-avvenning/#findComment-31898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.