Gå til innhold

Depriemerte mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest Dpchmdsn

Den siste tiden har mange av vennene mine blitt så utrolig deprimerte, og jeg ser ingen stor grunn til det. Hvorfor blir så mange deprimerte nå, kan det ha noe med årstiden eller noe? Vennene mine har heller ikke problemer med alkohol eller stoff. Vet ikke hvordan jeg skal klare å hjelpe dem..

Kjæresten min orker nesten ikke å snakke, sover hele tiden og jeg klarer ikke å komme nok innpå henne og snakke ordntlig med henne. Hun blir sur hvis jeg nevner depresjoner, årsaker og at psykolog kunne være til hjelp.

Ei venninne har forsøkt å ta livet sitt to ganger den siste tiden.

Ei annen venninne har fått anoreksia og tenker å snakker kun om reklame-kropper, slanking og trening.

En kompis er skikkelig nede og sier han vil ta livet sitt eller reise til Oslo og kjøpe hore.

Ei annen ei jeg kjenner truer med å skjære seg opp inni en klesforetning fordi klærne ikke passer..

Dette er helt jævelig og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61962-depriemerte-mennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

norgesglasset

Innlegget ditt gir meg assosiasjoner. Jeg tenker på at mye av det du beskriver er alle disse kravene fra reklame og medier om at vi skal være perfekte, ha perfekte kropper, være slanke og veltilpassede på alle måter. Problemet er at det er kun et fåtall som passer inn i glansbildet.

Og de som gjerne vil inn i glansbildet, men som ikke klarer det, kan bli deprimerte, vil ta livet sitt osv.

Det er de tankene jeg fikk. Ønsker meg et samfunn der vi ikke er så opptatt av den ytre fasongen. Der vi er verdifulle for den vi er, og ikke for den vi ønsker at vi var....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61962-depriemerte-mennesker/#findComment-270936
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...