Gå til innhold

Føler jeg helst skulle hatt hjelp NÅ, men....

Anbefalte innlegg

Akkurat nå føles alt totalt uutholdelig... Og jeg skulle snakka med akutten... Men... Nei, jeg føler noe sånnt at hvis jeg gjør det, så havner jeg inn på avdelinga igjen. Synes ikke jeg kan det overfor familien nå, for vi skal kanskje på ferie snart... Og ikke vil jeg inn der midt i ferien heller, da er det bare en masse vikarer. Var der sist sommer, og det va rikke stort behjelpelig akkurat der og da...

Det jeg har mest lyst å gjøre akkurat nå, er bare å ta masse medisin og sove sove sove,,, Helst ei uke eller noe da, men det er litt uralistisk. Men jeg vet jeg kan fikse å få til noen flere timer enn normalt... Har gjort det før.... Jeg skjønner bare absolutt ikke hvordan ejg skal komme meg gjennom dagene. Livet isdet store og hele... Psyken er på ferie for tiden... Kommer vel tilbake om 2-3 uker tror jeg.... Vert borte 2 uker. Tror jeg. Eller 3. Holder ikke styr på ukene og dagene lengre. Vet ho skulle være vekke i 5 uker...

Livet er bare så alt alt alt for vanskelig. Jeg er ikke blitt 19 år enda, og skulle helst slippe å bli det også.... Jeg har ikke noe å leve for.

Får vel en masse moralprekener til svar nå da... Jeg vet jeg er dum. Jeg vet jeg er slem. Jeg vet jeg er et dårlig menneske. Jeg vet jeg er destruktiv. jeg vet jeg er negeativ. Jeg vet alt det. Så lei...

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du er verken dum eller slem.

Jeg foreslår at du tar kontakt med den poliklinikken hvor behandleren din arbeider allerede i morgen. Legg frem problemet og spør om du kan få en samtale med en av de andre behandlerne.

Du er verken dum eller slem.

Jeg foreslår at du tar kontakt med den poliklinikken hvor behandleren din arbeider allerede i morgen. Legg frem problemet og spør om du kan få en samtale med en av de andre behandlerne.

Takk for svar. Har ikke turt ta noe kontakt med noen. Kjenner jeg går lengre og lengre inn i depresjonens verden igjen.... Alt er svart.. Har time hos primærlegen igjen over helga. Får prøve å si noe om det da... Hvis jeg klarer det. Jeg er ikke så flink å ordlegge meg muntlig.... Kanskje skrive ned noen ord....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...