Gå til innhold

Det ene brystet produserer mer melk

Anbefalte innlegg

Det ene brystet produserer mye mere melk enn det andre. Det var slik med mitt første barn også, men nå er det mye større forskjell. Det er litt plagsomt ettersom jeg får mye brystspreng på dette brystet, og idet det renner mye "overskuddsmelk". Når jeg ammer, begynner jeg konsekvent på dette brystet annenhver gang.

Er det noe jeg kan gjøre for å jevne det ut? Har ikke prøvd å pumpe det andre brystet idet jeg er redd for å få "for mye melk" der også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/6218-det-ene-brystet-produserer-mer-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å starte på det andre brystet hver gang?

Selv om kanskje produksjonen øker på det også, så vil det iallefall bli jevnere. Vil tro at begge vil regulere seg bedre etterhvert? Barer en idè..

Og så kan det være lurt å sette på en oppsamlingskopp på den puppen ungen ikke suger på så får du utnyttet "overproduksjonen", men dette gjør du vel sikkert allerede

Jeg ammet ikke, men fullpumpet i 4mnd. Jeg hadde hele tiden dobbelt så mye melk på det ene brystet som på det andre. Jeg pumpet det med minst i utenom "pumpetidene" og prøvde alltid å starte på dette først, men uansett hva jeg gjord hadde jeg nesten på ml. dobbelt så mye på det ene som på dat andre...

Ikke så mye til hjelp det her kanskje...:o)

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre lilia.

det er helt normalt å ha forskjell på melkeproduksjonen, men jeg forstår godt at du syns det er plagsomt. Det höres ut som om du har nok melk på det brystet som også produserer minst. Du kan pröve å senke melkeproduksjonen på brystet med mest melk ved å amme feks hver 3 gang på det brystet. Får du spreng der så håndmelk ut litt slik at du letter på trykket. Vär da obs på at du ikke får tette melkeganger. Du kan også pröve å amme kortere på det brystet de gangene det er det du ammer på. Du må pröve deg frem for å se hva som fungerer for deg.

Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Har du prøvd å starte på det andre brystet hver gang?

Selv om kanskje produksjonen øker på det også, så vil det iallefall bli jevnere. Vil tro at begge vil regulere seg bedre etterhvert? Barer en idè..

Og så kan det være lurt å sette på en oppsamlingskopp på den puppen ungen ikke suger på så får du utnyttet "overproduksjonen", men dette gjør du vel sikkert allerede

Takk for svar, og ja, jeg bruker oppsammlingskopper. Jeg har allerede ca 2 liter melk i frysen (og barnet er ennå ikke 3 uker)!

Skal prøve å starte ammingen på det mestproduserende brystet 3.hver gang slik helsesøster foreslår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...