Gjest matglad Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 er det noen som har en god paioppskrift? funnet noen på nettet, men de fleste deigene inneholder bare vann, hvetemel og smør. tenkte en deig med egg og sukker ville vært bedre. noen som kan hjelpe? 0 Siter
Gjest terte Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 En paibunn kan ikke være søt! Den er per definisjon laget av mel, fett og vann. En tertebunn derimot, kan være søt. http://www.google.com/search?q=tertebunn&hl=no&lr=lang_no 0 Siter
Gjest matglad Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 En paibunn kan ikke være søt! Den er per definisjon laget av mel, fett og vann. En tertebunn derimot, kan være søt. http://www.google.com/search?q=tertebunn&hl=no&lr=lang_no okei..så da er det best med bare vann, hvetemel og smør da.. vet du forskjellen på terte og pai da? og pai og quiche? jeg aner ikke.. 0 Siter
Tornerose Skrevet 3. juli 2002 Skrevet 3. juli 2002 okei..så da er det best med bare vann, hvetemel og smør da.. vet du forskjellen på terte og pai da? og pai og quiche? jeg aner ikke.. En terte er søt, f.eks. med epler, en guiche er mer delikat enn en pai, en pai har mye mer fyll. Min spesialitet er Quiche Lorraine son skal ha litt skinke i paibunnen og eggestand over. Jeg ser mange lager den med ost, løk og bacon og det blir helt feil. I en pai kan du godt ha mye rart, kylling og forskjellige grønnsaker, altså mer fyll enn eggestand. 0 Siter
lillerosin Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 En terte er søt, f.eks. med epler, en guiche er mer delikat enn en pai, en pai har mye mer fyll. Min spesialitet er Quiche Lorraine son skal ha litt skinke i paibunnen og eggestand over. Jeg ser mange lager den med ost, løk og bacon og det blir helt feil. I en pai kan du godt ha mye rart, kylling og forskjellige grønnsaker, altså mer fyll enn eggestand. Deler du oppskrifta til din spesialitet; Quiche Lorraine (som skal ha litt skinke i paibunnen og eggestand over)?? ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.