Gå til innhold

Gift med en AD/HD?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten,,,,

Hei, jeg som skriver dette er gift med en mann på 39 år, som jeg lurer på kan ha AD/HD. Grunnen til at jeg lurer på dette er at han er til tider veldig negativ, blir lett irritabel, og tåler dårlig motgang, han kan også være aggresiv, har et temperamang , som han ikke alltid klarer kontrolle like godt. Vi har to barn sammen, og vår elste sønn(8 år), er under utredning for AD/HD. Min mann har også en sønn fra tidligere forhold, og han er blitt diagnosert AD/HD.

Jeg er veldig glad i min mann, og han i meg, men jeg føler meg veldig sliten etterhvert, hans humørsvingninger går jo ut over både ungene og meg.

Kan noen vær så snill å fortelle meg hvordan vi skal gå frem for eventuelt få stillt en diagnose hos han???, hvor lang tid vil det ta???,

Ønsker også høre fra folk som har erfaring med ritalin hos voksne, eller annen behandling???

Sliten,,,,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62296-gift-med-en-adhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en psykolog

Utifra din beskrivels høres det neppe ut som noen ADHD-diagnose. Det er derimot mye annet det kan være, deriblant depresjon (som også kan gi utslag i aggresjon), eller andre ting. Kanskje han har opplevd vanskelige ting som er ubearbeidet og som han sliter med. Spørsmålet er vel om han vil være villig til å gå til en psykolog for å søke hjelp for sine vansker - og hvordan du legger dette fram for ham, vil nok ha endel å si. Kanskje du f.eks. kunne ta en prat med legen hans først?

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62296-gift-med-en-adhd/#findComment-272789
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg er 33 år og er under utredning på AD/HD.

Jeg har masse ut fra det du skriver om din mann.

Når to av hans barn har det er det mulig sannsynlig at han også har det..

Kontakt en lege ..legen kan henvise han vidre til utredning..klart en voksen kan gå på ritalin..

tenk deg tanken:

En som går på amfetamin uten å ha AD/HD.. DET går veldig fort ppi hodet til e slik person..han/hun har masse energi. masse tanker.. masse frustrasjon.. en som har AD/HD har det slik hele tiden og det er temmelig frustrerende ti tider.

Selv har jeg en hyper periode n og gjør masse rart jeg helst skulle vært foruten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62296-gift-med-en-adhd/#findComment-352767
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...