Gå til innhold

Sofasliter!


cider

Anbefalte innlegg

Jeg er en sofasliter som nå har tenkt å forandre litt på det. Jeg har gått opp en del i vekt, og greier meg ikke en eneste dag uten snop! Nå får jeg veldig dårlig samvittighet etter at jeg har spist snop og da tenker jeg ikke på noe annet enn å få trimmet av de exstra kaloriene. Dette er da altså dag 2, jeg var på joggetur i dag og i går, og kroppen er stiv som en stokk, selv etter 30 min med uttøying. Men nå skal vel kanskje de som aldri har beveget seg så utrulig mye tidligere begynne med et "pang-start" heller. For planen min til nå har vært en lang joggetur med styrketrening hver dag. Er det å begynne litt kjapt, men selv om dette er kun dag 2 så gleder jeg meg til å få ut å jogge eller sykle (da jeg ikke har tilgang til treningsstudio). Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en kombinasjon av trim og sunt kosthold som er best for å gå ned i vekt. Så snopen må du nok prøve å kutt ened på !! *S*

Ellers så bør du vel passe deg for å ikke trene for mye og for hardt med en gang. Du kan få belastningsskader av det. Begynn forsiktig og heller trapp opp etterhvert.

Hvis det går greit å jogge kan du vel det - rask gange er også effektivt. Så kan du variere med å sykle innimellom. Langrenn om vinteren er jo veldig bra !!

Du bør trene litt styrke også ved siden av. Hvis du ikke har mulighet andre steder enn hjemme må du gjøre det beste ut av det. Lag deg manualer ved å fylle to flasker med vann , kjøp en stor tykk strikk osv.

Lykke til ! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Flott å høre at du har kommet i gang! Det er det viktigste. Det er ikke unormalt at du blir "stiv som en stokk" i begynnelsen, kroppen er helt uvant med den økede aktiviteten. Men prøv å ta det litt rolig i starten, så det ikke oppstår noen komplikasjoner med smerter og stagnasjon opp i mot treningen. Se om du får det til å virke utfra lyst og iver, når kroppen vil, liksom. Du vil nok se flotte resultater når tiden får jobbe litt.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kombinasjon av trim og sunt kosthold som er best for å gå ned i vekt. Så snopen må du nok prøve å kutt ened på !! *S*

Ellers så bør du vel passe deg for å ikke trene for mye og for hardt med en gang. Du kan få belastningsskader av det. Begynn forsiktig og heller trapp opp etterhvert.

Hvis det går greit å jogge kan du vel det - rask gange er også effektivt. Så kan du variere med å sykle innimellom. Langrenn om vinteren er jo veldig bra !!

Du bør trene litt styrke også ved siden av. Hvis du ikke har mulighet andre steder enn hjemme må du gjøre det beste ut av det. Lag deg manualer ved å fylle to flasker med vann , kjøp en stor tykk strikk osv.

Lykke til ! :-))

Heisann!

Tusen takk for svar! :)

Jeg er nå veldig motivert, men snopet må nok trappes ned i mitt tilfelle. Jeg har prøvd meg uten snop en stund, til jeg bare "må" ha, og da blir det som regel dobbelt så mye enn ellers!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Heisann!

Tusen takk for svar! :)

Jeg er nå veldig motivert, men snopet må nok trappes ned i mitt tilfelle. Jeg har prøvd meg uten snop en stund, til jeg bare "må" ha, og da blir det som regel dobbelt så mye enn ellers!

Hilsen

Hei

Det er en god idè å kutte ned på kaloriene ved å redusere snopet. Da beholder du kostholdets ernæringsverdi samtidig som det blir mindre "tomme" kalorier.

Epost: [email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...