Gå til innhold

Trening og størrelse og flere ting


Gjest Jente som trener

Anbefalte innlegg

Gjest Jente som trener

Hei! Jeg trener på treningsstudio når jeg har tid. NEsten hver dag. Lurer på om jeg kan bli større av det? Ved "normal" trening? At jeg får så masse muskler at jeg blir større? Høres sikkert ganske teit ut dette, men ejg lurer, for jeg skal ned 10 kilo, og vil jo da ikke bli noe større..

Ellers så lurer jeg på hvor mye jeg bør trene og hva jeg bør trene. Hvor mange kalorier bør man forbrenne på en treningsøkt? Jeg bruker å forbrenne ca 4-500 når jeg tar "trapp" eller jogging på tredemølla... Eller sykling. Og da forbrenner jeg jo i tillegg litt når jeg driver med apparater eller andre gruppetreninger også da.

Håper på noe fornuftig svar fra noen som veit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Selv om du önsker å gå ned 10 kg, skal du ikke vaere redd for å legge på deg muskler. Jenter har dessuten ikke så mye av det mannlige hormonet testosteron i kroppen, og derfor må vi "slite" for å legge på oss muskler, ihvertfall mer en gutta!

For å oppnå best resultat anbefaler jeg deg å kombinere styrketrening med fettforbrenning, i form av cardiovaskular trening, feks. jogging, aerobics, sykling etc.

Husk også at muskler forbrenner mer energi enn fett, og det betyr at du blir av med flere kalorier jo mer muskler du har.

By the way, du trenger ikke å bekymre deg for at du vil gå opp 10 kg i muskler.. det tar laang tid, om ikke en umulig oppgave!

Håper dette hjelper, og har du mer spörsmål kan du maile meg .

mvh,

TB

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Trening som setter økende krav til din maksimale muskelstyrke vil utvikle større og større muskulatur. Driver du med vektreduksjon samtidig er jeg redd du ikke kommer til å få særlig framgang. Du bør skille mellom vektreduserende trening og økende. Vektreduserende trening bør bestå av et relativt høyt volum og mange repetisjoner.

Du bør trene slik at det står i stil til det du tåler. Utfra dette øker du gradvis på.

Du vil garantret få slankeeffekt med den treningen du nå bedriver, men må da justere kostholdet i forhold til det du forbrenner. Husk at treningen kun er et nyttigh verktøy og hjelpemiddel til å øke forbrenningen.

[email protected]

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...